Avatar billede marcus25 Nybegynder
14. januar 2004 - 16:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åben excel med bestemt fil fra Access?

Er der nogen der ved hvordan man fra VBA åbner MS excel med en bestemt fil, f.eks. kalder MS Excel med "c:\test.xls"

Måske noget med shellexec?

/macs
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2004 - 17:21 #1
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2004 - 17:24 #2
http://www.mvps.org/access/modules/mdl0035.htm

You can also use ShellExecute which will open any file in its associated application. For example and .xls file will open in Excel!
http://www.mvps.org/access/api/api0018.htm
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2004 - 17:34 #3
Denne åbner Excel og lukker Access. Hvis Access ikke skal lukkes ,ubndlader du linien DoCmd.Quit. Husk en reference til Excel i tools > References:

Dim xls As New Excel.Application
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="D:\VBA\XP\Mappe1.xls"
DoCmd.Quit
Avatar billede marcus25 Nybegynder
14. januar 2004 - 18:36 #4
Tak - begge fungerer!
Avatar billede marcus25 Nybegynder
14. januar 2004 - 18:38 #5
Men mugs var nemmest - så han får point
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2004 - 19:10 #6
marcus25>Have you tried using shellexecute? mugs' solution deosnt do anything which shellexecute does other than close access and you didnt ask for that?
Avatar billede marcus25 Nybegynder
14. januar 2004 - 21:30 #7
No, and it might be right, but it does the same with considerable fewer lines!
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2004 - 21:58 #8
I'll remember that in future!
Avatar billede dogtown Seniormester
26. september 2020 - 15:55 #9
Ved den tråd er gammel, men.
Fungerer fint. Så længe filen ligger på feks. C:, men det fejler når den ønskede fil ligger på Onedrive.