Avatar billede stefan Nybegynder
14. januar 2004 - 13:51 Der er 4 kommentarer

Trigger i baggrunden eller lign

Jeg har et problem med timeouts/hastighed på nogle kald i min Database.

Her er en lille beskrivelse af hvad der sker:

1. Kalder en SP som updatere noget i en tabel
2. På tabellen har jeg en Trigger som kalder en anden sp hvis det er nødvendigt. Denne SP tager mellem 7 og 10 sekunder at køre.

Alt dette bliver kaldt fra et website som kører asp.net

Problemet er at jeg skal vente på at det hele bliver færdigt inden min asp side sender resultatet ud til brugeren.

Jeg vil gerne have at når jeg har kaldt den første SP som sætter min trigger i gang så vil jeg gerne have at den bare returnere ok og så bagom sætter den anden sp i gang.

Enten det eller et eller andet forslag til hvordan jeg kan kalde en sp som jeg ikke skal vente på bliver færdig...

Håber meget på hjælp da det er ved at være et seriøst problem...
Avatar billede trer Nybegynder
14. januar 2004 - 15:40 #1
Du kan lave to connections - eller prøve om du kan lave asynkrone forespørgsler i ASP.NET.

Umiddelbart lyder det til, at du enten har et problem i din sql - eller i din server hw.  Hvis det er det sidste, så hjælper det ikke meget at åbne flere forbindelser / køre asynkront.
Avatar billede stefan Nybegynder
14. januar 2004 - 15:49 #2
Selv om jeg laver to connections så vil min side jo stadig vente på svar før der bliver returneret noget til clienten.

Ang. det at jeg har et problem i min sql - så ja og nej...
Det er optimeret så meget som jeg nu kan ... den laver sindsygt mange beregninger og opdateringer af data så det er klart at det tager tid..og netop derfor vil jeg gerne have at det kører bagom.
Avatar billede zedios Nybegynder
14. januar 2004 - 21:52 #3
Så vidt jeg husker så kan du flushe din cache så vil siden jo faktisk returnere det den er kommet til også selvom alt ikke er færdig afviklet ..
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. januar 2004 - 10:29 #4
asp.net understøtter asynchronous connections mm. Lige akkurat dit scenarie kan måske løses ved at kigge her : http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/03/12/DesignPatterns/default.aspx