Avatar billede rudidanmark Nybegynder
14. januar 2004 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Listbox scroll i MFC

Hejsa!
Jeg har et lille, men irreterende problem i MFC.
Jeg vil gerne have en listbox til at automatisk at scrolle nedad når der kommer flere indputs end der kan være i vinduet, så man stadig kan se de sidste ankomne.

jeg har en rc fil hvor listbox er defineret som:

LISTBOX        IDC_LOG, 30, 80, 240, 100, WS_VSCROLL, WS_HSCROLL

Er der er attribut som jeg ikke kender, som har denne funktion?

MvH. Rudi
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. januar 2004 - 19:45 #1
Du kan kalde SetTopIndex hver gang du putter nye linier/items i listboxen:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vclib/html/_mfc_clistbox.3a3a.settopindex.asp

Sæt nIndex til at være det index som du lige at puttet i listbox'en
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
15. januar 2004 - 09:47 #2
Nice det virker!
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
15. januar 2004 - 09:49 #3
Hvis du vil have pointene må du lige lave et indlæg som et svar :)
Tak for hjælpen
Avatar billede bertelbrander Praktikant
16. januar 2004 - 00:14 #4
Jeg forsøger at undgå point.