Avatar billede tlyngbye Nybegynder
14. januar 2004 - 00:35 Der er 5 kommentarer

Hvordan laver man en DVD img fil om til VCD

Hvordan laver man en DVD img fil om til VCD?

den fylder 4g og jeg har ikke DVD brænder.  er der ikke en måde eller et program som kan lave den om til VCD? og et program som kan dele VCD filen så den kan være på flere CD´er

Håber em elle anden kan hjælpe

På forhånd TAK
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 07:44 #1
http://www.digitalempire.frac.dk/

kik på dette fed side
Avatar billede bleze Nybegynder
14. januar 2004 - 10:33 #2
Hvor har du et DVD image fil fra hvis du ikke har DVD. Nåh men nok om det...

Du skal bruge Daemon Tools til at mounte img som et DVD drev på computeren.  Herefter kan du rippe video og lyd ud fra filmen med DVD Decrypter (www.dvddecrypter.com)  så har du en lyd og en video fil. Dem laver du om i TMPEGENC til VCD format. Herefter bruger du Nero til at brænde de nye filer til VCD...
Avatar billede tlyngbye Nybegynder
14. januar 2004 - 14:36 #3
hmm ok  tak

Og det kommer til at tage??  8-9 timer??
Avatar billede bleze Nybegynder
14. januar 2004 - 15:18 #4
Svært at sige. Kommer helt an på dit system...

Ellers skal du bruge et program som Pinnacle Instant Copy. Det tager ikke lang tid. Mener det også kan lave VCD/SVCD men du må ikke hænge mig op på det.  Kan købes i fona for 75 kr
Avatar billede tlyngbye Nybegynder
14. januar 2004 - 16:29 #5
jamen jeg må jo prøve mig lidt frem.... prøver at hente en demo af Pinnacle Instant Copy.  jeg er bare typen hvor det ikke kan gå hurtig nok  ;o)

men sådan er vi sikkert mange der har det......