Avatar billede hero_jee Nybegynder
13. januar 2004 - 19:28 Der er 8 kommentarer

ACCESS to MSSQL

Jetg har en access database, med tabeller, relationer, forespørgelser, rapporter og forme.
Er det muligt at konverter denne database til en MSSQL-databse. I så fald, hvilken ting kommer så med i MSSQL.
Jeg vil helst gerne have at, tabellen, med værdier, og relationer skal med.
Og hvis det kan lade sig gøre, så også forespørgelserne.

Der findes et program access-to mssql, men den tager kun tabellen og indholdet tabellen med. Og IKKE relationerne, og heller ikke forespørgelserne
Avatar billede phpwiz Nybegynder
13. januar 2004 - 19:30 #1
mon ikke du skal starte med at lukke : http://www.eksperten.dk/spm/451097
Avatar billede trer Nybegynder
13. januar 2004 - 19:46 #2
Du kan bruge upsizing wizard i Access - se i tool menuen - samme steds som defragmentering og repair findes.
Avatar billede hero_jee Nybegynder
16. januar 2004 - 11:46 #3
hmm
Avatar billede trer Nybegynder
16. januar 2004 - 13:16 #4
ja?
Avatar billede zedios Nybegynder
16. januar 2004 - 13:47 #5
Lidt afhængig af hvilken version af SQL Server og Access version du bruger så vil du få dine relationer med. Hvis du konvertere til SQL Server 7.0 så vil du ikke kunne få update og delete DRI med, men disse kan scriptes af wizarden som triggers på SQL Server.

Vær opmærksom på datatyper! - jeg har oplevet at wizarden ikke tog relationer med, hvis datatyperne ikke var helt ens på begge sider.

Forespørgsler er den ikke særlig god til at migrere, men du vil typisk kunne migrere dem næsten 1-1 ved at trække SQL ud manuelt og så bare paste den ind i SQL Server og operette et view med samme navn.
Avatar billede trer Nybegynder
28. januar 2004 - 12:32 #6
Hvad sker?
Avatar billede trer Nybegynder
01. februar 2004 - 00:55 #7
-do-
Avatar billede trer Nybegynder
09. februar 2004 - 23:35 #8
hvad sker?