Avatar billede penne Nybegynder
13. januar 2004 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Udskrivning til Brother printer fra AS/400

Jeg har et problem med at skrive ud på en Brother HL-5070N fra AS/400'eren. Problemet er styring af orientation og font størrelsen
Printeren kan emulerer HP, IBM Proprinter og Epson FX-850. Problemet er at ved opsæt af disse emuleringer skal man definerer orientation og font + fontstørrelse, hvilket betyder at dette ikke kan styres fra AS/400'eren
Eksempel:
AS400 printerfilen :Datatype SCS, Længde 69 linier, bredde 156, CPI = 12, Pitch = 6.
Outqueue: Connection type = *IP, Destination type = *OTHER, Host print transform = *YES, Manufacturer type and model = *IBM4070EP
Er der monstro nogen her der kender til disse Brother printere og har en ide til en løsning???
mvh Penne
Avatar billede xenit Nybegynder
10. marts 2004 - 21:41 #1
Tja, printstyring vha. AS/400 er en verden for sig....men hvis du starter med at bruge *HP5SI som Manufacturer type and model i stedet for *IBM4070EP.
Det er også meget vigtigt at printeren er konfigureret til A4 og ikke til letter-format. Faktisk findes der på nogen printere et format som hedder A4Bred, hvilket giver mulighed for at printe tættere på papirets kanter og der med undgå at printet bliver vendt til landscape. I øvrigt står mange laserprintere til maksimalt at kunne printe 64 linier på en side, det bør rettes til 68 linier. Så konklusion: Ret din printerkø til at bruge *HP5SI, og udskriv derefter printerens konfiguration og tilret evt. sideformat og max. antal linier.
Hvis dette ikke hjælper, er der kun en løsning - manuelt at tilrette printer driveren (workstation customization object). Hvis dette bliver nødvendigt er du velkommen til at vende tilbage.
Mvh. xenit
Avatar billede penne Nybegynder
11. marts 2004 - 18:45 #2
1000 tak for hjælpen :-)
Avatar billede tommyjensen Nybegynder
13. april 2004 - 00:20 #3
Fik du din printer til at fungere ?
Jeg har en del erfaring med opsætning af printere på en AS/400, så jeg vil gerne hjælpe dig.
Hvordan er din opsætning ? Bruger du Remote outputqueue eller "standard" outputqueue/device opsætning. Det har noget at sige hvis man ønsker at styre font, font size og orientation. Desuden har du også mulighed for at sætte din printer op til AFP (Advanced printer Functions), men det er afhængig af dit setup mellem printer og AS/400.
Mvh
Kodejunky
Avatar billede penne Nybegynder
13. april 2004 - 06:03 #4
Hej Kodejunky
Tak for interessen, men vi har valgt at sende udskriften igennem Interform for på den måde at kunne styre Font og Orientation og det virker.
Avatar billede penne Nybegynder
13. april 2004 - 06:03 #5
Hemed afsluttes spørgsmålet :-)