Avatar billede fjorbak Forsker
12. januar 2004 - 21:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsættes SCSI diske

Hej Gutter

Jeg har fået nogle SCSI diske som jeg vil indsætte i min lille server (den kan bruge disse) hvis vi tager fra bundkort til enden af båndet hvor der sidder et CD-ROM drev med ! disk virker det kanon og de sidste to diske ville jeg jo godt have i også.
Styresystemet er WIN 2000 server. Jeg håber det er rette sted
Avatar billede fjorbak Forsker
12. januar 2004 - 21:37 #1
Så fik jeg ikke det hele med, skal disk et sidde nærmest bundkortet ???
Har bemærket mig at cd-rom drevet hedder 5

Jan
Avatar billede badedyr Nybegynder
12. januar 2004 - 22:59 #2
du skal jumpe dine diske til et ha et ID der er ledigt. sæt dem fx til 2 og 3 hvis de er ledige. sæt dem derefter på kablet, højeste id længst ude på kablet. derefter burde du kunne se de 2 nye diske under boot i din SCSI controller.
Avatar billede fjorbak Forsker
13. januar 2004 - 00:14 #3
Hej Badedyr (fandens til navn) ;-)
Ja i den modsatte ende af HDD (iforhold til hvor kableren sider på er der mulighed for det og hvis jeg ser op HDD oppe fra altså der hvor der står tekst er der tre ben som hedder 1 2 4 under neden står der SCSI ID her kan jeg vælge hvad nr. disken så skal have er det korrekt, og så ellers som du skriver længst ude med det højeste nr.

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
13. januar 2004 - 00:44 #4
det virker badedyr giv et svar til point

jan
Avatar billede badedyr Nybegynder
13. januar 2004 - 01:35 #5
svar :)