Avatar billede flintstone Novice
11. januar 2004 - 14:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruge animation på hjemmeside

Var lige herinde http://www.je-ideadesign.com/ og blev
lidt betaget af den indglidende paraply.

Hvilket script,fra den omtalte side, skal jeg bruge for at kunne gøre det samme med et et billede på en anden hjemmeside?

Husk.....er stadig newbie.....så helst så enkelt som muligt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. januar 2004 - 14:29 #1
<head>
<Script language="JAvaScript">

function moveSaturn(which, start, finish, step, speed)

    if (start < finish)
    {
      eval(layerRef + '["' + which +'"]' + styleRef + '.left = start');
      start=start+step;
      setTimeout("moveSaturn('"+which+"',"+start+","+finish+","+step+","+speed+")",speed);
    }
</Script>
</head>
<body onload="moveSaturn('saturn',-160,-50,1,1)">

NB! Må heller lige tage kontakt til ejeren af side og spørge om du må låne koden!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. januar 2004 - 14:32 #2
Billedet der skal glide ind på siden, ligger du så i en div som du henviser til i koden, ved brug af et name.

<div name="saturn">
Avatar billede flintstone Novice
11. januar 2004 - 14:32 #3
Ok Jakob, det vil jeg gøre.....men hvor det lige mit billede skal ind?
Avatar billede flintstone Novice
11. januar 2004 - 14:33 #4
Damn....vi smuttede lige hen over hinanden....
Avatar billede flintstone Novice
11. januar 2004 - 14:44 #5
Når jeg lægger >body onload......> ind, så får jeg scriptfejl.
Hvad gør jeg forkert?
Og....alt det som hedder "saturn" skal skiftes ud med mit billedes navn?

Undskyld at jeg spørger så meget, men nogle gange er det godt nok at få tingene skåret ud i pap!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. januar 2004 - 14:47 #6
Problemet er nok at koden ikke står ét sted, men udgør flere forskellige elementer, så det kan nemt ske at jeg ikke har fået det hele med. Mit bedste forslag er at du skriver en mail til Info@je-ideadesign.com hvor du først spørger om du må bruge koden, og derefter spørger om vedkommende ikke vil sende koden,  du skal bruge, til dig.
Avatar billede flintstone Novice
11. januar 2004 - 14:51 #7
Ok....will do.....tak for hjælpen