Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 18:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

skjul value af submit-button

jeg skal lave en submit-ting (button, input eller...) hvor value og hvad der står på submit-tingen er forskeligt.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

/Rasmus
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. januar 2001 - 18:32 #1
jeg forstår ikke helt men mener du:

<input type=hidden name=etellerandet value=envalue>

<input type=submit value=\'Der sker noget når du trykker her!!\'>
Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 18:39 #2
vil etellerandet så ikke også have værdien envalue hvis jeg tryker på an anden submit knap på siden?
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. januar 2001 - 18:44 #3
Hvis vi siger at du til et script vil sende en value som fortæller at personen har klikket på knappen på hovedsiden kunne du lave en sådanne kode:

<FORM ACTION=script.php>
<input type=hidden name=side value=hovedside>

<input type=submit value=\'Der sker noget når du trykker her!!\'>

Forstår du?
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. januar 2001 - 18:45 #4
på en anden såde kunne du så skrive:

<FORM ACTION=script.php>
<input type=hidden name=side value=andenside>

<input type=submit value=\'Der sker noget når du trykker her!!\'>
Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 18:51 #5
det jeg skal lave er noget i stil med:
<FORM ACTION=script.asp>
<input type=submit name=submit value = 1> -
<input type=submit name=submit value = 2> -
<input type=submit name=submit value = 3>

hvor det gerne skulle se sådane her ud på siden:
hest-hund-får
og hvis man man kicker på hund skal submit være lig med 2
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. januar 2001 - 19:21 #6
prøv <FORM ACTION=script.asp>
<input type=hidden name=submit value=1>
<input type=submit value=Hest>
<FORM ACTION=script.asp>
<input type=hidden name=submit value=2>
<input type=submit value=Hund>
<FORM ACTION=script.asp>
<input type=hidden name=submit value=3>
<input type=submit value=Får>
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. januar 2001 - 19:23 #7
Der var en lille fejl sådanne skal koden se ud:

<FORM ACTION=script.asp>
<input type=hidden name=submit value=1>
<input type=submit value=Hest>
</FORM>

<FORM ACTION=script.asp>
<input type=hidden name=submit value=2>
<input type=submit value=Hund>
</FORM>

<FORM ACTION=script.asp>
<input type=hidden name=submit value=3>
<input type=submit value=Får>
</FORM>
Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 19:31 #8
det kan jeg ikke få til at virke i min side, jeg har en masse andre tind der skal sendes med og det bliver de ikke vis jeg bruger dit forslag
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2001 - 19:38 #9
Hvad med at kalde dem <input type=\"submit\" name=\"submit-2\" value=\"kat\">
og så pille 2-tallet ud på server-siden. Kører du ASP, PHP, ??? ?
Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 19:45 #10
problemet med den løsning er at de skal lave dynamisk ud fra at com-objekt jeg har lavet. valuen skal være en unikt tal-id og det jag vil have vis er et ikke-unikt-navn generaert ud fra id\'en. Jeg kan ikke vide hvor mange der bliver generaert.
det er i ASP
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2001 - 19:58 #11
Hmm, det burde ikke være noget problem. Du kan løbe request.form-objektet
igennem som enhver anden collection, og finde det navn, der starter med
\"submit-\", Eller også er der noget jeg har misforstået...
Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 20:26 #12
det er ikke sådan request.form virker (se: http://msdn.microsoft.com/library/psdk/iisref/vbob4fl9.htm )
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2001 - 20:39 #13
Det du henviser til er én måde at bruge request.form på. I pseudo-ASP
(undskyld, men hovedet kan ikke holde til andet her i aften):

for each item in Request.Form
  if substr(\"submit-\",item)=1 then
    number=cint(right(item,7))
  end if
next

hvorefter number indholder 2 hvis det er en \"submit-2\" der er trykket på.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
21. januar 2001 - 20:44 #14
hvorfor ikke lave tre alm. knapper, la\' dem kalde den samme function med hver sin værdi i en variable, og så submitte formen i funktionen, efter at ha\' sat værdie af relevante felter ?
Avatar billede rm Nybegynder
21. januar 2001 - 21:28 #15
mange tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2001 - 22:49 #16
Kan man, hatecaps, undgå brug af JavaScript, kan man få de sidste
% af brugerne med. Dit forslag gør, at hvis man ikke har JavaScript slået
til, kan man ikke bruge siden.