Avatar billede billy99 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:12 Der er 21 kommentarer

kan kun køre "fejlsikret tilstand"

Min computer har et stort problem. hvis den kører i normal tilstand genstarter den hele tiden, men ved fejlsikret går det fint.

Mit spørgsmål er om man på nogen måde kan lave en ordetlig oprydning på den, uden at skulle formattere hardisk og genistallere windows?
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. januar 2004 - 14:18 #1
gå i start/programmer/tilbehør/systemværktøjer og lav en disc oprydning og bagefter en defragmentering
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. januar 2004 - 14:19 #2
hvilket styrer system er det..?
men slet, temp, temporary inyternetfiles, cookies, papirkurv, og kør en scanddisk..O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. januar 2004 - 14:20 #3
Det kan være varme der driller. Tag 1 af siderne af og se om det hjælper.

Det kan være dine ram har fejl. Der er mange muligheder.

Fortæl lidt mere....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. januar 2004 - 14:21 #4
Avatar billede billy99 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:24 #5
Jeg bruger XP. jeg tror ikke det er varme, da det er kommet meget pludseligt og alle coolere kører som de skal.

Den siger også at en diskfragmentering ikke er nødvendig, men det kan vel ikke skade at give den en alligevel.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. januar 2004 - 14:25 #6
check om dit ide-kabel på cd-rom drevet ikke er faldet ud..?
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. januar 2004 - 14:26 #7
Nej det skader ikke, men det lugter lidt af ram fejl, hvis den bliver ved med at genstarte.
Hvornår sker det?
Avatar billede rashid Praktikant
09. januar 2004 - 14:29 #8
Det kunne lyde som Blaster-virusen. Især XP og 2000 reagerer på den måde at ved normal tilstand genstartes der. Hvis det er en blaster virus, så kig her http://www.virus112.com/index.php?page=w32blasterworm angiver en metode til at fjerne virusen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. januar 2004 - 14:30 #9
slå din firewall til..O)
Avatar billede henninga Novice
09. januar 2004 - 14:30 #10
Når du kan køre i fejlsikret tilstand, men ikke i normal er det en driver i windows der gør noget forkert og sandsynligvis ikke en hardwarefejl.
Prøv at køre diagnose på den.
Start>Kør> skriv "msconfig"
Læs vejledningen til fejlfinding.
Fremgangsmåden er at deaktivere de enkelte programmer under "Start-fanen" og så genstarte og se om det hjælper. Det kan godt tage nogen tid.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. januar 2004 - 15:39 #11
Hvis den genstarter lige når den er startet, kan det være det her:http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm
Ned på siden- the computer osv....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. januar 2004 - 00:19 #12
tror vi mangler lidt info fra spørger, vi skyder i blinde.
Og forvirre mere end hjælper..!
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. januar 2004 - 06:26 #13
Joh, det er ved at minde om en gættekonkurencce;)
Avatar billede billy99 Nybegynder
10. januar 2004 - 12:05 #14
Ok, så.

Jeg tænder min computer, alt går godt indtil jeg trykker på min bruger for at komme ind i xp...
i det øjeblik starter min computer forfra. og sådan kan den blive ved.

Men i fejlsikret tilstand går det ok. men jeg kan jo ikke lave virus-scan da jeg ikke kan komme på nettet i denne tilstand..

Det er opstået rimeligt pludseligt, hvad vil i ellers vide!

Og mange tak for de mange forslag, desværre har ingen af dem virket (endnu)!!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. januar 2004 - 12:19 #15
Læs mit indlæg fra 09/01-2004 15:39:13 ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. januar 2004 - 15:20 #16
hvis du kan starte op i fejlsikret tilstand, og slå systemgendannelse fra. Og køre en virus scan, så er du reddet.
Virusscanneren finder den med det samme, så det tager ikke så lang tid..O)
husk firewall.!!!
ellers evt. stinger el. lign..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. marts 2004 - 20:18 #17
hvad skete der så..??
Avatar billede henninga Novice
01. marts 2004 - 21:13 #18
intet?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. marts 2004 - 21:18 #19
:O)
Avatar billede billy99 Nybegynder
02. marts 2004 - 09:56 #20
Har fået en ny computer... for den var smadret...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. marts 2004 - 09:58 #21
så luk spm´let..O)