Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
05. januar 2004 - 15:22 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Antikopisikringsprogram til audio CD'ere

Er der nogle som kender et godt program eller anden feature til fjernelse af kopisikringen på en CD'er. Dette er selvfølgelig kun til privat brug og drejer sig om kopiering af egne CD'ere til bilen.
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2004 - 15:24 #1
det er ikke lovligt at omgå kopisikringen på en cd.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2004 - 15:27 #2
det er ikke lovligt at omgå kopisikringen på en cd - med henblik på at lave en kopi.  ;)
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
05. januar 2004 - 21:23 #3
Det er desværre ulovligt at få hjælp til at bryde kopisikringen...
Men du kan vist heller ikke få et program som kan fjerne kopisikringen, men nogle programmer kan godt, andre ikke..
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 02:01 #4
Men du kan jo altid overspille det til computeren analogt. Det er der vel ikke noget ulovligt i.(?).
Norbert.
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2004 - 09:24 #5
hvis man gør det, ender musikken alligevel på et digitalt medie og det betragtes som en digital kopi - hvis kopisikringen så er omgået er det ulovligt
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 11:10 #6
Vil det så sige, at hvis Danmarks Radio spiller et stykke musik fra en CD, der er kopisikret (hvad jeg så ikke ved) og jeg optager det på min minidiskrecorder, som jo er et digitalt medie, så er det ulovligt? Eller hvis jeg bruger min dvd-recorder og overspiller en film fra TV, som også er kopisikret fra producentens side, så er det ulovligt? Det er nyt for mig.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 11:40 #7
En digital kopi er hvis du kopierer digitale informationer digitalt. Men her går det ud på at overføre analoge informationer på et digitalt medie, og det kan jeg ikke se noget problem i. Du får jo ikke en digital kopi, men en analog kopi på et digitalt medie. Ellers må det jo også være ulovligt at indspille sine gamle LPer på CD.
Norbert.
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2004 - 11:47 #8
det kan selvfølgelig være ændret, men sidst jeg tjeckede blev der ikke taget højde for om der havde været et analogt medie imellem - hvis man startede med et digitalt medie og sluttede på et digitalt medie, så blev det betragtet som en digital kopi
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 13:02 #9
Det beviser bare igen, hvor diffus den skide lov er...  ggg
Det er lige meget hvad man gør - det er både lovligt - og ulovligt
Norbert :-)
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2004 - 13:13 #10
hvad reglerne er for at optage fra radio/tv kender jeg ikke grundigt nok. Og som sagt kan de ting jeg kommer med have ændret sig siden sidst jeg satte mig ind i det - men _dengang_ var det ulovligt at starte digitalt og slutte digitalt uanset antallet af analoge medier imellem.

Uanset hvad, så bliver der her jo ikke spurgt om hvordan kopien skal laves - men udelukkende hvordan kopisikringen fjernes, og det er ulovligt. Man må gerne kopiere den eller omgå den for at se/høre den på en afspiller der ellers ikke kan afspille - men decideret fjerne den, nej
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 13:19 #11
Det er korrekt, men ved at optage den analogt, fjerner du jo heller ikke kopispærringen.
Men som du selv skriver allerede i starten: Nej, man må ikke fjerne kopisikringen for at lave en DIGITAL kopi. Så du har svaret korrekt :-)
Norbert.
Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
06. januar 2004 - 16:22 #12
giver den nye lov ikke en lov til at kopiere sine egne CD'ere til eget forbrug?? Som det er lige nu er det vist nok "bare" ulovligt at kopiere lånte CD'ere - eller hur ??
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2004 - 16:24 #13
jo - den giver lov til at kopiere originale cd'er til eget forbrug, men det giver ikke lov til at bryde kopispærring med henblik på kopiering
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 16:28 #14
Nix - som du kan se ud af vores lille diskussion må man ikke bryde kopispærringen, som keysersoze så rigtigt siger.
Du kan læse det her:
http://www.antipirat.dk/
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 16:34 #15
Men loven er mærkelig!
Som kejsersoze siger her: Kommentar: keysersoze 06/01-2004 13:13:38: "Man må gerne kopiere den eller omgå den for at se/høre den på en afspiller der ellers ikke kan afspille - men decideret fjerne den, nej." Så spørgsmålet er når du skal afspille den i din bil - men din afspiller ikke kan - om du så må lave en kopi - det er svært at gennemskue.
Norbert.
Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
07. januar 2004 - 01:17 #16
Tak skal I have for inputs - jeg vil læse mig til mere ..... og passe på hvad jeg gør ihvertifald indtil næste gang at loven bliver lavet om ....... hvor jeg så skal til at passe på noget andet  !!??????
Avatar billede norbert Nybegynder
07. januar 2004 - 02:14 #17
Jeg takker for point - og tak til Keysersoze for en hyggelig diskussion. :-)
Norbert.
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2004 - 09:28 #18
altid ;)