Avatar billede shylle Nybegynder
05. januar 2004 - 13:30 Der er 4 kommentarer

Mime attachment

Jeg har et .asp-script, der generer en mail til hver modtager af et nyhedsbrev. Mailens format er fortrinsvis HTML, men jeg er blevet gjort opmærksom på, at modtagere, der bruger Novells Groupwise email klient ikke får en korrekt HTML-version af mailen.

Jeg har hørt en lille fugl synge om, at jeg skal attache HTML'en som mime attachment, men jeg har ingen idé om, hvordan jeg gør dette kodemæssigt.

Det skal som sagt virke i ASP. Mailkomponenten jeg bruger er CDONTS, men jeg har også JMAIL standard, hvis den er bedre til mails med mime attachments.

Jeg håber nogle af jer har erfaring inden for dette og kan hjælpe mig videre...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 14:04 #1
Måske kan du bruge den her til noget:
Send e-mail med forskellige komponenter - http://www.opfinderen.dk/sites/?id=14

Kig på det, før du afviser forslaget..
Avatar billede shylle Nybegynder
05. januar 2004 - 15:09 #2
Jeg har kigget på det, men der er ikke noget jeg ikke har set før. Eksemplerne for CDONTS og JMAIL er meget lig det kode jeg har siddet og rodet med.

For mig og se, er der ikke noget i kode-eksemplerne, som gør noget udover det sædvanlige og det er jeg bange for at jeg har brug for i dette tilfælde.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 15:30 #3
Det ville nok være en god ide at smide dn kode her ind.. det nemmere at finde en løsning, når man kan se hvordan du bruger koden..

Husk at ertatte emails, brugernavn/kodeord, og andre vitale data, med f.eks. "xxxxx" eller andet..
Avatar billede shylle Nybegynder
06. januar 2004 - 11:48 #4
Jamen så får du da lidt kode:
_________________________________________________________
JMAIL-kode:
_________________________________________________________
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.Logging = true
msg.From = "xxx@yyy.zzz"
msg.FromName = "Xxxxx Yyyyy"
msg.AddRecipient "xxx@yyy.zzz", "Xxxxx"
msg.Subject = "JMail"
msg.ContentType = "multipart/alternative"
msg.Body = "<html><head><title>Untitled</title></head><body><b>HEJSA</b></body></html>"
msg.Encoding = "quoted-printable" 'Valid options are "base64" or "quoted-printable".
msg.ContentTransferEncoding = "quoted-printable" 'Valid options are "base64" or "quoted-printable".
msg.MimeVersion = "1.0"
Response.write msg.MailData
Response.write "<br><br>"
Response.write msg.Send("127.0.0.1")

_________________________________________________________
CDONTS-kode:
_________________________________________________________
Set objMail = CreateObject("CDONTS.Newmail")    'create e-mail object
objMail.MailFormat = 0 'MIME
objMail.BodyFormat = 0 '0=HTML, 1=TEXT
objMail.Importance = 1 'normal
objMail.From = "xxx@yyy.zzz"
objMail.To = "xxx@yyy.zzz"
objMail.Subject = "CDONTS Mail"
objMail.Cc = ""
objMail.Bcc = ""
objMail.Body = "<html><head><title>Untitled</title></head><body><b>HEJSA</b></body></html>"
objMail.Send
If Err Then
    Response.write "Fejl ved afsendelse af e-mail: " & Err.Description
Else
    Response.write  "ok"
End If
Set objMail = Nothing
__________________________________________________________

Bemærk at jeg i disse eksempler ikke attacher noget som helst. Dette er fordi jeg ikke vil forvirre med attachment af filer, som jo er det man normalt gør med disse mailkomponenter, men som jeg ikke kan bruge direkte her, da jeg mener jeg skal bruge en anden form for attachment; nemlig en mime attachment...