Avatar billede alfar Nybegynder
13. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer

Titel i stedet for feltnavne?

Hej igen,

Nu har jeg en liste over tabeller i min database. Fedest.
En liste over feltnavnene i en af tabellerne kan jeg få med denne programstump (under forudsætning af at rsTabel peger på tabellen):

<%
    TotalFields = rsTabel.Fields.Count

    For FieldCnt = 0 to TotalFields - 1
        Response.Write "<TR><TD><B>" & rsTabel(FieldCnt).Name & "</B></TD></TR>"
    Next
%>

Men nu kommer det svære:
hvordan får jeg titlen (som jeg kan sætte i designvisning i access) hentet ud i stedet for feltnavnene?

Alfen
Avatar billede asp Nybegynder
13. april 1999 - 15:11 #1
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre :-(
Avatar billede alfar Nybegynder
13. april 1999 - 15:37 #2
Arrhhhh ko nu da ASP!! vær lidt frisk :o)))

Jeg har leget med
rsTabel(felt).properties collection, der kan give mig en masse oplysninger som type (langt heltal, tekst, notat, etc.) og om feltet er unikt og sådan.
Desværre er der ikke noget, der ændrer sig ret meget, når jeg retter titlen... måske kan jeg fuske mig igennem med noget default value, selv om det vist også var lidt sølle...

Kan det mon lade sig gøre for nogle flere point?

-Alf
Avatar billede asp Nybegynder
13. april 1999 - 15:53 #3
Det har desværre ikke noget med point at gøre ;-)
Avatar billede alfar Nybegynder
13. april 1999 - 15:57 #4
Vil det sige, at jeg må kaste mine fordomme fra mig og lave feltnavne som [Dato for dødsfald] (mellemrum og danske tegn... ÆV!!) ?

Hmmm... mad? penge? Coca Cola? :o)
Avatar billede pingo Nybegynder
08. maj 1999 - 03:48 #5
Coca Cola - så skal jeg nok få nogle folk til at kigge på det! ;-)
Avatar billede polle007 Nybegynder
30. maj 2005 - 14:28 #6
ok?