Avatar billede tl Nybegynder
04. januar 2004 - 00:50 Der er 9 kommentarer

Svær designopgave

Hvorledes laver man et program - der kører i bagrunden - der ved en særlig event (Smart Card Reader) trigger en output stream ligesom man skrev keyboardet.

Opgaven kan vel egentligt deles op i to:

Hvordan laver man nemmest en Windows Service, der lytter på eksterne events?

Hvordan får man denne service til at OUTPutte som keyboarded - som om man skrev det selv. Bla. er det sådan Stregkodelæsere virker, men pointen er jo at outputtet ikke skal gå til servicen men til den applikation man befinder sig i forvejen.

Også skal det gerne implementes i Java hvis muligt.. mindst 200 points værd... :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2004 - 00:55 #1
Jeg forstår ikke problemet - normalt vil driveren til en stregkode læse
konvertere til tastatur tryk, således at en stregkode læsning svarer til
at indtaste stregkoden manuelt set fra applikationens synsvinkel.
Avatar billede tl Nybegynder
04. januar 2004 - 01:04 #2
ok... så det er selve driveren der gør det. Men det er jo også et stykke software, så det er nok en "Smart Card Driver" jeg skal skrive.

Det skulle helst fungere således at man ved at indsætte sit SmartCard i læseren trigger en række keyboard tryk - læst fra Smart Card.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2004 - 01:08 #3
Java er velegnet til mange ting, men ikke til at skrive drivere i.

Hvis det skal laves i Java skal den læseren nok sidde på en COM port - der
er et Java API til at bruge COM porte.
Avatar billede tl Nybegynder
04. januar 2004 - 01:16 #4
ok.. det er heller ikke 100% at det skal være Java. Men det skyldes at der findes et Java SmartCard Api.. (JavaCard)..

Hvis man skulle skrive en driver.. Nogen ide om hvordan man skulle gøre det an til Windows..? En driver er vel egentigt også blot et stykke software, så det burde vel også kunne lade sig gøre som en windows service.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2004 - 01:19 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2004 - 01:21 #6
Selvom det ligger lidt uden for mit ekspertise område, så vil jeg mene,
at en driver og en service er to rimeligt forskellige ting.

Java er iøvrigt heller ikke velegnet til Windows services (selvom man
godt kan kalde Java kode fra en Windows service).
Avatar billede tosssen Nybegynder
04. januar 2004 - 02:13 #7
En driver er vel et stykke software, som sørger for kommunikationen mellem hardware og operativsystem
Avatar billede zups Nybegynder
04. januar 2004 - 05:34 #8
Til windows skal du ikke bruge en driver, men en API, og hvis den ikke fandtes skulle du selv lave den, så det du skal lave er en applikation, som køres som en service, der bruger Java COMM og Java Card, men ellers skulle opgaven være mulig. Så held og lykke.
Avatar billede tl Nybegynder
04. januar 2004 - 21:48 #9
Ja, men hvis man laver det som en Windows Service - kan man så også få servicen til at simulere keyboard tastetryk - vel at mærke ikke i Servicens scope, men i den applikatiion man befandt sig i i forvejen... Som en stregkodelæser... Det er her problemet er tror jeg.