Avatar billede crx Nybegynder
02. januar 2004 - 21:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Updater en tabel

Hvad er der galt her den opdaterer ikke informationerne.
Jeg har prøvet at echo""; alle $værdierne, og dem er der ikke noget galt med.

---------- KODE -------------

  $retprofil = mysql_query("UPDATE asger SET navn = '$navn', alder = '$alder', knavn = '$knavn', position = '$postion', nummer = '$nummer'");

-----------------------------
// Crx
Avatar billede crx Nybegynder
02. januar 2004 - 21:26 #1
logger på min MySQL lægnere oppe i koden..
Avatar billede ahv Nybegynder
02. januar 2004 - 21:29 #2
Prøv at tilføje en or die:

$retprofil = mysql_query("UPDATE asger SET navn = '$navn', alder = '$alder', knavn = '$knavn', position = '$postion', nummer = '$nummer'") oe die(mysql_error());
Avatar billede ahv Nybegynder
02. januar 2004 - 21:29 #3
Tastefejl er gratis:

$retprofil = mysql_query("UPDATE asger SET navn = '$navn', alder = '$alder', knavn = '$knavn', position = '$postion', nummer = '$nummer'") or die(mysql_error());
Avatar billede crx Nybegynder
02. januar 2004 - 21:35 #4
den siger ikke noget, det vil så sige fejlen er et andet sted ikke?
Avatar billede snowball Novice
02. januar 2004 - 21:36 #5
Går ud fra at alder, position og nummer er tal, så der skal vel ikke plinger omkring. Prøv med nedenstående:

$retprofil = mysql_query("UPDATE asger SET navn = '$navn', alder = $alder, knavn = '$knavn', position = $postion, nummer = $nummer") or die(mysql_error());

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 21:36 #6
prøv echo $retprofil;
Avatar billede crx Nybegynder
02. januar 2004 - 21:37 #7
har fundet fejlen
Avatar billede ahv Nybegynder
02. januar 2004 - 21:38 #8
Fejlen var? hvordan fandt du den?
Avatar billede snowball Novice
02. januar 2004 - 21:39 #9
Desuden skal du vel have bygget en WHERE del på din SQL, for ellers bliver alle poster i tabellen asger jo opdateret ;)

Snowball
Avatar billede crx Nybegynder
02. januar 2004 - 21:50 #10
nej, alle havde en tabel for dem selv. :)
Avatar billede snowball Novice
02. januar 2004 - 21:53 #11
Aha. Så har du da forhåbentlig meget få brugere ;o)

Men hvordan endte din SQL sætning med at se ud ?

Snowball
Avatar billede crx Nybegynder
02. januar 2004 - 23:43 #12
fejlen var et helt andet sted :S