Avatar billede camras Nybegynder
02. januar 2004 - 10:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan bibeholdes menupunkternes farve?

Jeg har lavet en hovedmenu-bjælke med tilhørende undermenu-bjælke. Jeg har tildelt hovedmenuerne nedenstående script, for at de ikke skal ændre sig uanset om de er aktive eller ej:
<style type="text/css">
A { color : 666666; text-decoration : none; }
</style>

Problemet er så, at jeg på undermenu-bjælken også skal have denne funktion, men farven skal være en anden. Hvordan gør jeg det? Jeg har forsøgt at indsætte endnu et script, men overmenu-scriptet "overruler" , således at farven bliver den farve, som kun hovedmenuerne skal have (altså 666666)

Håber meget nogle kan hjælpe ;-)
Avatar billede binderup Nybegynder
02. januar 2004 - 10:21 #1
du skal se på classes: http://html.dk/tutorials/css/lektion7.asp

a.undermenu{
  color: white; text-decoration: none;
}

og så skal de links i undermenuen tildeles denne class, men det står altsammen i det link jeg har sendt til dig
Avatar billede airstrike Nybegynder
02. januar 2004 - 15:13 #2
det er meget nemt. du skal tildele de links en bestemt class. <a class="x"> f.eks class="undermenu"
så i dit css, skriver du: a.undermenu { color: #??????; text-decoration: ????; } osv.