Avatar billede pcnovice Nybegynder
01. januar 2004 - 17:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skriver kun til consol?

Jeg kan ikke få min jsp-side til at skrive til browseren. Nå jeg feks. skriver
<%="Hej smukke"%>
skrives det ud til consolen?

Her koden

En start side:

<html>
  <head>
    <title>Det skal virke</title>
  </head>
  <body>
    <a href="http://localhost:8080\Nu.jsp">Det skal sku</a>
  </body>
</html>

og en jsp-side

<html>
  <head>
    <title>Virker det?</title>
  </head>
  <body>
    Det skal sku virke
    <%="Og det gør det"; %>
  </body>
</html>

Her kommer "Det skal sku virke" ud i browseren, mens "Og det gør det" kommer i konsolen?

Jeg kører på en resin 2.1.4 og har installeret noget java 1.4.2 samt noget J2EE 1.4

Jeg har også prøvet lidt med nogle servletter og de virker fint?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2004 - 19:30 #1
Prøv og slet det semikolon !
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2004 - 19:30 #2
<%="Og det gør det"%>
Avatar billede pcnovice Nybegynder
01. januar 2004 - 19:38 #3
Samme resultat!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2004 - 20:56 #4
Det virker på Resin 2.1.9 - har du mulighed for at opdaterer din Resin ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2004 - 22:01 #5
Kan du prøve at finde den oversatte JSP side og poste den her ?

Hvis din applikation hedder minapp og siden hedder minside.jsp, så er det
filen:
  webappss\minapp\WEB-INF\work\_minside__jsp.java
Avatar billede pcnovice Nybegynder
01. januar 2004 - 22:37 #6
/*
* JSP generated by Resin 2.1.4 (built Fri Aug  2 14:16:52 PDT 2002)
*/

import javax.servlet.*;
import javax.servlet.jsp.*;
import javax.servlet.http.*;

public class _nu__jsp extends com.caucho.jsp.JavaPage{
  private boolean _caucho_isDead;

  public void
  _jspService(javax.servlet.http.HttpServletRequest request,
              javax.servlet.http.HttpServletResponse response)
    throws java.io.IOException, javax.servlet.ServletException
  {
    com.caucho.jsp.QPageContext pageContext = (com.caucho.jsp.QPageContext) com.caucho.jsp.QJspFactory.create().getPageContext(this, request, response, null, true, 8192, true);
    javax.servlet.jsp.JspWriter out = (javax.servlet.jsp.JspWriter) pageContext.getOut();
    javax.servlet.ServletConfig config = getServletConfig();
    javax.servlet.Servlet page = this;
    javax.servlet.http.HttpSession session = pageContext.getSession();
    javax.servlet.ServletContext application = pageContext.getServletContext();
    response.setContentType("text/html");
    try {
      pageContext.write(_jsp_string0, 0, _jsp_string0.length);
      System.out.println("Og det gør det");
      pageContext.write(_jsp_string1, 0, _jsp_string1.length);
    } catch (java.lang.Throwable _jsp_e) {
      pageContext.handlePageException(_jsp_e);
    } finally {
      JspFactory.getDefaultFactory().releasePageContext(pageContext);
    }

  private com.caucho.java.LineMap _caucho_line_map;
  private java.util.ArrayList _caucho_depends = new java.util.ArrayList();

  public boolean _caucho_isModified()
  {
    if (_caucho_isDead)
      return true;
    if (com.caucho.util.CauchoSystem.getVersionId() != 2057024146)
      return true;
    for (int i = _caucho_depends.size() - 1; i >= 0; i--) {
      com.caucho.vfs.Depend depend;
      depend = (com.caucho.vfs.Depend) _caucho_depends.get(i);
      if (depend.isModified())
        return true;
    }
    return false;
  }

  public long _caucho_lastModified()
  {
    return 0;
  }

  public com.caucho.java.LineMap _caucho_getLineMap()
  {
    return _caucho_line_map;
  }

  public void destroy()
  {
      _caucho_isDead = true;
      super.destroy();
  }

  public void init(com.caucho.java.LineMap lineMap,
                  com.caucho.vfs.Path appDir)
    throws javax.servlet.ServletException
  {
    com.caucho.vfs.Path resinHome = com.caucho.util.CauchoSystem.getResinHome();
    com.caucho.vfs.MergePath mergePath = new com.caucho.vfs.MergePath();
    mergePath.addMergePath(appDir);
    mergePath.addMergePath(resinHome);
    mergePath.addClassPath(getClass().getClassLoader());
    _caucho_line_map = new com.caucho.java.LineMap("_nu__jsp.java", "Nu.jsp");
    _caucho_line_map.add(1, 1);
    _caucho_line_map.add(7, 26);
    com.caucho.vfs.Depend depend;
    depend = new com.caucho.vfs.Depend(mergePath.lookup("doc/Nu.jsp"), 1072974770158L, 162L);
    _caucho_depends.add(depend);
  }

  private static byte []_jsp_string1;
  private static byte []_jsp_string0;
  static {
    _jsp_string1 = "\r\n  </body>\r\n</html>".getBytes();
    _jsp_string0 = "<html>\r\n  <head>\r\n    <title>Virker det?</title>\r\n  </head>\r\n  <body>\r\n    Det skal sku virke\r\n    ".getBytes();
  }
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2004 - 22:40 #7
Stor fed fejl i JSP compileren.

Opdater Resin !
Avatar billede pcnovice Nybegynder
02. januar 2004 - 07:02 #8
Prøver!
Avatar billede pcnovice Nybegynder
02. januar 2004 - 09:32 #9
Jo, tak det virker ;o)

arne v: Send et svar, og modtag nogle point!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2004 - 09:35 #10
ok
Avatar billede pcnovice Nybegynder
02. januar 2004 - 09:36 #11
Tak for hjælpen!