Avatar billede al_dair Nybegynder
19. januar 2001 - 11:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Geninstallere W.98se

Har man en jordiske for at redde sine filer, eller  få systemet på benene igen
hvis man får Beskeden: \"Fejl under inlæsning af (ú/shl. Geninstallere Windows!\"  Jeg Kan komme ind i DOS-prompt, .........
Hvordan kommer jeg til skrivebordet????
Forresten kan jeg bruge FDISK på et styresystem og stadig få  adgang til partitionerne i andet styresystem?
Avatar billede jd Nybegynder
19. januar 2001 - 11:53 #1
Kan du starte i fejlsikret tilstand? Prøv at genstart, og tryk et par gange på F8 mens den starter, indtil du for nogle valgmuligheder, derimellem fejlsikret...

Ja, du kan fint bruge/komme i kontakt med dine partitioner fra et andet styresystem...

- Jonas Delfs
Avatar billede spikey Nybegynder
19. januar 2001 - 11:59 #2
hvorfor geninstallere du ikke bare windows.
Du mister jo ikke dine filer hvis du fytter filerne fra skrivebordet til en anden mappe.
så kan du jo gå ud i dos og skrive
deltree windows og så kan du installere forfra
Avatar billede al_dair Nybegynder
19. januar 2001 - 12:02 #3
Mine damer og Herrer !
Det er ikke så nemt når man har kun Reetablerings CD, der formaterer lortet, vel!
HVORDAN KOMMER MAN IND I SKRIVEBORDET FRA DOS???????

Den kan ikke startes i Fejlsikret tilstand. Niks
Avatar billede al_dair Nybegynder
19. januar 2001 - 12:04 #4
Kan jeg installere ME oveni, og er filerne der stadig!????
Avatar billede spikey Nybegynder
19. januar 2001 - 12:07 #5
c:windows/skrivebord tror jeg nok
der ligger en mappe inde i windows mappen der hedder skrivebord eller desktop afhængig af om dit windows er dk eller eng
Avatar billede spikey Nybegynder
19. januar 2001 - 12:08 #6
hvis du fjerner windows kan du sagtens lægge ME ind i stædet
Avatar billede jd Nybegynder
19. januar 2001 - 12:13 #7
...nu ved jeg ikke hvilke \"filer\" du snakker om, men du kan godt opgradere til ME, jeg ved dog ikke om den fjerner gamle programmer o.lign...

Du kan ikke komme til skrivebordet fra DOS - WINDOWS skal være startet for at du kan se skrivebordet, men du kan sagtens tilgå filer via DOS, og det er c:\\windows\\skrivebord
Avatar billede handmade Nybegynder
19. januar 2001 - 12:16 #8
Du kan kun installere ME \"oveni\" hvis du har den særlige ME-update udgave.
Du kan redde dine filer ved at hente dem ud af Windows med en filhåndtering du kan køre fra DOS(startdiskette).
Hvis ikke du har et sådant, kan jeg sende et til dig(Uregistreret Shareware)fuldt funktionsdygtigt...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2001 - 12:29 #9
Brug en startdiskette til at gå ind i dos med, så du kan flytte med dine filer. Hvad vil du redde, har du flere partitioner da?

Hvis du har flere partitioner, så kan jeg ikke forstå, at du ikke allerede har lagt dine dokumenter/email/foretrukne og diverse data, på denne anden partition, så du ikke skal være bange for at formatere dit C drev.
Avatar billede al_dair Nybegynder
19. januar 2001 - 14:16 #10
Jeh har ikke flere partitioner, Det hele ligger i en klump!
Man kan iøvrigt ikke skrive c:\\windows\\skrivebord
og på den måde få adgang til filerne!!
Have tried:)
Avatar billede aasuper Nybegynder
19. januar 2001 - 22:29 #11
Jo, det kan du.

Filerne, som ligger på Windows\' skrivebord ligger i biblioteket c:\\windows\\skrivebord.
Du kan i øvrigt ikke bare skrive \"c:\\windows\\skrivebord\", men først \"cd windows\" og derefter \"cd skrivebord\" og derefter \"dir\" for at vise indholdet. Men det vidste du vel i forevejen?

>>AASuper
Avatar billede aasuper Nybegynder
19. januar 2001 - 22:30 #12
Ved nærmere eftertanke er skrivebordet på mere end 8 tegn, som jo ikke understøttes i dos.
Derfor vil det hedde c:\\windows\\skrive~1.

>>AASuper
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 11:26 #13
Adgang til skrivebord via dos komando: Cd skrivebord herefter dir, så har du alle filerne på skærmen, så er det lige flytte arbejdet.

Hvis det hele klumper, som du siger så har du jo ingen partitioner, at flytte over på, også er det omsonst at prøve at rede noget.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 12:27 #14
Har du ikke en bekendt du kan låne en Harddisk med Win 98 af? Så kunne du jo smide den i som master, og din egen som slave, for derefter at starte hans/hendes Win 98 op.

Kopier herefter alt hvad du lyster over på hans/hendes harddisk, byt om på diskene igen og formater din egen!

Kopier herefter det tilbage som du har reddet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. januar 2001 - 17:42 #15
man ka ikke bare skrive ; skrivebord ; i dos filnavnet er for langt , du ska kende dos navnet
få det fra en herinde , jeg køre engelskt system og ka derfor ikke gi dig det...
engelsk system = færre fejl :))
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. januar 2001 - 17:44 #16
ups det er der jo svaret på sorry :((
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 18:54 #17
cd skreve~1 så skulle man være der ;o)
Avatar billede oskar Nybegynder
20. januar 2001 - 19:40 #18
Det kan sagtens lade sig gøre at geninstallere uden upgrade cd. du skal bare snyde systemet en anelse.

Lav en bootdisk
boot fra A: (CD boot dur ikke her)
omdøb filen win.com
( ren c:\\windows\\win.com c:\\windows\\winkom )
Det er den fil installations programmet kontrollerer.
Start installationen fra cd´en.
Når installationen spørger efter en mappe at installere i og foreslår c:\\windows.000 skal du vælge Anden mappe og kalde den c:\\windows så alle dine genveje bevares.

:)
Avatar billede oskar Nybegynder
20. januar 2001 - 19:40 #19
PS Det dur ikke med ME
Avatar billede grandphoenix Nybegynder
23. januar 2001 - 02:34 #20
hvis det er den engelske version af windows du kører med så hedder det c:\\windows\\desktop
for at de indholdet i mappen kan du skrive DIR
eller DIR/p for et skærmbilled adgangen
eller DIR/w for at filerne skal vises i flere kolonner
ellers kan du skrive DIR/? og så læse dig til mere
Avatar billede aasuper Nybegynder
23. januar 2001 - 16:13 #21
Kunne vi ikke få noget respons?

>>AASuper
Avatar billede damir Nybegynder
09. marts 2001 - 16:15 #22
smid din computer ud!!