Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
30. december 2003 - 23:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ASP og MSN Messenger.

Er det nogle der ved om det er muligt at lave noget asp programering der kan indsætte en kontakt i din msn messenger?

Det vil sige du har et link på din asp side, og når du klikker på dette, indeholder det en email på personen som så bliver tilføjet til din liste på din pc.

Jeg har kigge lidt på et object der hedder Messenger, men kan ikke lige overskue hva det kan.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede 3xm Nybegynder
30. december 2003 - 23:51 #1
det vil i givet fald ikke være noget specielt asp, da det er server side. men kunne da være ganske finurligt med et script af en eller anden art til at tilføje kontakter til messenger.

=)
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
31. december 2003 - 00:00 #2
Ja ikke, men nu har jeg kigget rundt på nettet og har ikke rigtig kunne finde noget brugbart, så tænkte jeg måtte smide det i hovedet på nogle af vores danske eksperter... :)
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:03 #3
der står lidt her http://forums.devshed.com/t55839/s.html men på den sparsomme tid jeg har brugt på det har jeg ikke kunnet få det til at virke. desuden er det noget der kun ville virke i ie.

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:06 #4
problemet med det hos mig er at det hiver fat i den oldgamle messenger der følger med xp i stedet for at hive fat i den nyeste jeg har installeret (6.1).

=)
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
31. december 2003 - 00:14 #5
Nu har jeg siddet og lavet nogle test på det, og det ser ud til det virker helt efter hensigten har. Jeg har også begge messenger installeret, men det tager den rigtige...

Måske det er fordi den anden win messenger også er startet, også den vælger den først?..
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:18 #6
jeg synes bare jeg HAR kværket den gamle messenger. måske jeg bare burde fjerne den helt.

har du et sted man kan teste det når man har fået fjernet det gamle lort?

=)
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
31. december 2003 - 00:22 #7
Det jeg har gjort, det er at sige til den at den bare ikke skal starte op ved start. Den er installeret, da jeg mener MSN messenger gør brug af den engang imellem.
Noget med delt skrivebord osv.

Sådan som jeg testede på var bare at lave en html fil der ser sådan ud:

<HTML>
<script>
var msnControl = new ActiveXObject('Messenger.UIAutomation.1');
msnControl.AutoSignin();
msnControl.AddContact(0, "someone@hotmail.com")
</script>
</HTML>
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:27 #8
jeg har den heller ikke sat til at starte op. men når jeg loader scriptet starter den selv op, selvom den nye allerede kører. ovenikøbet selvom jeg lige har fjernet den... eller det troede jeg at jeg havde. hmm...

men hvis bare scriptet virker for dig er det sådan set fint nok. har ikke umiddelbart noget at bruge det til selv.

=)
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
31. december 2003 - 00:32 #9
Okey, jamen nu hvor det er dig der har ført mig på rette spor, kan du så ikke lave din sidste kommentar som et svar i stedet, ellers kan jeg ikke give dig nogel point.

Og tak for hjælpen.

:)
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:34 #10
100 point for at smide et link? jeg skammer mig helt... send dem til google i stedet.

=)
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
31. december 2003 - 00:36 #11
Hehe nej nu får du dem, hvis det ikke havde været for det link havde jeg aldrig kommet videre... :)
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:38 #12
tør man spørge hvad det skal bruges til eller er det tophemmeligt?

husk forresten lige at det kun virker i internet explorer. os med mozilla eller andre browsere kan ikke bruge det til noget.
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
31. december 2003 - 00:47 #13
Nej det er ikke hemmeligt, jeg har en kontakt list jeg deler med nogle andre brugere. Og der har jeg så brugt en online indikator for at se om brugerne er online men det er så samtidig et link til at tilføje dem til din lokale msn liste.
Avatar billede 3xm Nybegynder
31. december 2003 - 00:51 #14
smart =)