Avatar billede henrik61 Nybegynder
30. december 2003 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i linie 57

Hej
Jeg har lavet en dynamiskhjemmeside (asp) i Dreamweaver MX og når den vises på nettet, siger explore at der er fejl i linie 57
tegn:1 - Fejl: Et objekt var ventet - Kode: 0.
Hvad vil det sige????
Selv koden er her:
Jeg kan se at den fejl der skal være ligger nede i javascript afdelingen....i "reloadpage"....
Jeg har prøvet at slette denne funktion, men så rykker problemet bare længere op.....
Nogle forslag
Henrik
<%
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    ' Her skabes der forbindelse til database
    DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
    DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/ulla.mdb")
    Conn.Open DSN
    strSQL = "SELECT NytTekst, Dato  FROM Nyt ORDER BY Dato DESC"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_swapImage() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
Avatar billede roenving Novice
30. december 2003 - 18:04 #1
Hvad kalder du af funktioner lige når siden loades ?-)
Avatar billede henrik61 Nybegynder
30. december 2003 - 18:18 #2
Problemet er at, det er Macromedias egne funktioner. Dem kan jeg ikke lige helt gennemskue. Jeg har en index side med nøjagtig de sammen javascript funktioner på, den er uden noget asp, altså ren html....den melder ikke fejl....
Avatar billede roenving Novice
30. december 2003 - 18:24 #3
-- der er kun 36 linjer i det, du har vist ...

-- har du husket at fratrække asp-linjerne i din optælling af, hvor fejlen er ?-)

-- prøv at vælge vis kilde og tæl så hvorhenne det er (husk lige at slå wrap linjer fra i Notesblok/notepad !-)
Avatar billede henrik61 Nybegynder
30. december 2003 - 18:33 #4
Ahhh jeg kan se hvad du mener....for fejlen ligger i body...
Du kan se koden her- taget fra vis kilde, så er linie 57 = <body>
Men kan du så se nogen fejl i dette....:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>&gt;&gt;&gt;Mavedans i &Oslash;stjylland --Nyt&lt;&lt;&lt;</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="page-topic" content="Mavedans, Østjlland, dans til festen, polterabend, undervisning, dragter sys, billeder, nyt, forside">
<meta name="description" content="nyt nyt nyt nyt nyt, mavedans-nyheder, bestil en folder om mavedans i østjylland">
<meta name="keywords" content="nyt, nyheder, mavedans, polterabend, undervisning, festunderholdning, festen, 86337170, ulla@impsoft.dk">
<meta name="robots" content="follow">
<meta name="audience" content="all">
<meta name="robots" content="all">
<meta name="author" content="ulla">
<meta http-equiv="content-language" content="da">
<meta content="cache">

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_swapImage() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
<link href="ulla.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body  bgcolor="#FFFFee" align= "center"  onLoad="Init();MM_preloadImages('Knapper/nytDown.jpg','Knapper/dansenDown.jpg','Knapper/opt_Down.jpg','Knapper/polterDown.jpg','Knapper/underDown.jpg','Knapper/priserDown.jpg','Knapper/dragterDown.jpg','Knapper/kontaktDown.jpg')">
<div align="center" >
  <table width="100%" height="100%" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
Avatar billede henrik61 Nybegynder
30. december 2003 - 18:45 #5
Jeg fandt fejlen....den lå inde i body'n...istedet for (onLoad="Init();MM_preloadImages) skal der bare stå (onLoad="MM_preloadImages)
Så jeg lukker for sp.
Tak for guiden roenving
Avatar billede roenving Novice
31. december 2003 - 00:59 #6
Selv tak !-)