Avatar billede wormie Nybegynder
30. december 2003 - 17:18 Der er 4 kommentarer

Problemer med WAP og PHP

Hejsa

Jeg har lavet en side hvor man skal kunne sende oplysninger fra en wml form. Når jeg sender data erstattes Æ Ø og Å er Ã, Ã| og andre mystiske tegn.

WML siden starter med:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
  <card id="inputadr" title="Indtast opl">
      <p align="right">
        <do type="prev"><prev/></do>
        <do type="accept" label="S&#248;g">
        <go href="test.php?query=-a-$(phone)&#38;name=$(name)&#38;street=$(street)&#38;streetnr=$(strnr)&#38;postnr=$(postnr)&#38;cityname=$(cityname)"/>
        </do>
        <small>Navn: </small><input type="text" name="name" emptyok="true" size="10"/><br/>

        <small>Vej: </small><input type="text" name="street" emptyok="true" size="11"/> <br/>

        <small>Nr: </small><input type="text" name="strnr" emptyok="true" format="*N" size="3"/>
        <small>Post: </small><input type="text" name="postnr" emptyok="true" format="*N" size="4"/><br/>

        <small>By: </small><input type="text" name="cityname" emptyok="true" size="11"/><br/>
        <small>Tlf nr: </small><input type="text" name="phone" emptyok="true" format="*N" size="8"/><br/>
      </p>
      <p align="center">
        <a href="test.php?query=-a-$(phone)&#38;name=$(name)&#38;street=$(street)&#38;streetnr=$(strnr)&#38;postnr=$(postnr)&#38;cityname=$(cityname)">S&#248;g</a>
      </p>
  </card>
</wml>
Hvis jeg bruger siden via en wap emulator på nettet virker det, men ikke via en WAP tlf.

Skal der gøres noget specielt i den PHP fil som formen submittes til?
Kan det have noget med server opsætning at gøre?
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. december 2003 - 17:28 #1
lidt et gæt:  Brug html-entities istedet for de 'sære' tegn
  Æ == &AElig;  æ == &aelig;
  Ø == &Oslash;  ø == &oslash;
  Å == &Aring; ...
der er mange flere: http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/htisolat.html

mvh JakobA
Avatar billede wormie Nybegynder
30. december 2003 - 18:43 #2
Det kan jeg ikke rigtig idet de 'sære' tegn bliver sendt af wap telefonen... Kan ikke rigtig bede folk om at skrive &Aring;benr&Aring; når de vil skrive Åbenrå :-)
Avatar billede sukos Juniormester
30. december 2003 - 18:55 #3
Når du vil ha' en PHP fil til at afvikle noget wap, så brug hellere:

<?php
echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\">;
?>
resten af xml'en.......................................
Avatar billede wormie Nybegynder
30. december 2003 - 19:12 #4
den fil jeg har skrevet er en wml fil der submitter til en php fil. Er det bedre at lave en php fil der skriver wml og submitter til en anden php fil eller sig selv?