Avatar billede syswatch Novice
29. december 2003 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk synkronisering fra MS-SQL til MySQL

Hejsa.
Jeg har en MS-SQL server stående på indersiden af mit lan, som skal synkroniseres med en MySQL database på min DMZ zone en gang dagligt.
Hvordan laver jeg lettest det ?
Tænker selv på noget med en fil der kopieres over op webserveren som derefter importer den i MySQL.

Andre gode ideer ? Eller hvordan gør man ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2003 - 13:57 #1
Jeg ville nok:
  * åbne for LAN--port 3306-->DMZ (men naturligvis ikke for WAN--port 3306-->DMZ)
  * schedulere et program til at køre en gang i døgnet på en maskine på LAN
  * dette program som kan skrives i C/C++/Java/C#/VB/Delphi/whatever
    opdaterer data på MySQL databasen udfra data på MS SQLServer databasen

Opdateringen kan være smart d.v.s. INSERT af nye records og UPDATE
af ændrede records eller simple d.v.s. DELETE alt og INSERT alt.
Avatar billede syswatch Novice
29. december 2003 - 14:00 #2
Jeg vil helst ikke åbne for nogle porte da det giver øget sikkerheds risiko.
Avatar billede syswatch Novice
29. december 2003 - 14:00 #3
Og jeg kan ikke programmere.... Kun PHP.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2003 - 14:08 #4
Det er nok svært at gøre uden programmering.

Du kan undgå at åbne port 3306 ved at lave:

program----(firewall)-----PHP script----MySQL database
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2003 - 14:09 #5
Uden program måske:
  - eksport af komma separeret fil fra MS SQLServer
  - file upload af den til PHP script som processer (jeg kender ikke
    PHP godt nok til at kunne sige hvordan, men det burde kun elade sig gøre)
Avatar billede trer Nybegynder
29. december 2003 - 15:26 #6
Du kan lade din SQL Server forbinde til din MySQL Server - der er jo normalt ikke nogen sikkerhedsrisiko ved at forbinde fra LAN til DMZ.

På SQL Serveren laver du en DTS pakke som forbinder til MySQL serveren via en ODBC forbindelse og den DTS pakke lader du så kopiere data.

DTS pakken skedulerer du så via scheduleren i SQL Serveren.