Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 00:02 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre min FTP server bag firewall

Hjææælp. Jeg har en server sat op til at køre Cerberus FTP server, en ellers udmærket server.
Mit problem er imidlertid at jeg ikke kan få hul igennem til min server fra WAN siden, kun på LAN siden.
Jeg har åbnet port 21 i min firewall/router (Gigabyte GN-BR402W) se også:
http://tw.giga-byte.com/Communication/Products/ Products_Wireless_GN-BR402W.htm
Herudover har jeg opsat en virtuel server, med min servers IP adresse i Routeren, samt opsat en Static Routing Table til min server på LAN siden.
Jeg har også åbnet port 21 i Special Applications.
Men lige meget har det hjulpet.

Hjæææææææælp

Yadyam
Avatar billede drinkit Praktikant
29. december 2003 - 00:04 #1
gi mig ftp adr. det kan være fordi du sidder inde i huset og ikke selv kan gå ind.. ! - Må jeg prøve ?
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 00:21 #2
Jepper prøv bare, ftp://130.227.144.99
Bruger: test
Passw.: 1234

Glæder mig til dit respons
Avatar billede kenp Novice
29. december 2003 - 11:18 #3
har du husket at deaktiver din firewall på din computer ? eller i det mindste tillade trafik på port 21 (og 20)
Avatar billede drinkit Praktikant
29. december 2003 - 11:21 #4
yadyam - der er slet ikke hul igennem.. - Sikker på din 'server' er tændt ?
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 13:23 #5
ja, min sofware firewall har jeg åbnet på port 21. Serveren er Online. Når jeg selv prøver at få adgang, er der slet ikke trafik på serveren.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
29. december 2003 - 16:15 #6
yadyam->
At der kan oprettes en forbindelse på port 21 er en forudsætning for at kunne starte en FTP-session.

Når jeg prøver at forbinde til port 21, kommer der ingen svar overhovedet.
C:\>telnet 130.227.144.99 21
Connecting To 130.227.144.99...Could not open a connection to host on port 21 : Connect failed

Hvorfor har du iøvrigt opsat en statisk route? Laver den ikke alt arbejdet for dig når du opretter din virtuelle server?

Jeg har engang bøvlet med et problem der mindede om dette... Dengang var det fordi serveren fik IPNummer fra en DHCPserver.. som valgte at give serveren et andet IPNummer end det den oprindeligt havde fået da serveren blev rebootet:-)

/J
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 17:02 #7
Hi /J
Jeg har tildelt min server en statisk IP.
Grunden til den statiske route er at jeg er blevet PANISK for at finde en løsning.
Hvis jeg kobler min server direkte til DSL, så virker det fint, men når jeg kører ind over min Router/Firewall, ja så.......hmmmmmmmmmmmmmm
Avatar billede netspec Nybegynder
30. december 2003 - 02:04 #8
Prøv lige at åbne for port 20 også og så prøv igen
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
30. december 2003 - 11:12 #9
netspec->Hvis ikke det er muligt at lave en forbindelse til port 21 (kontrolporten, hvor alt andet end rå data bliver kommunikeret), så giver det ikke nogen mening at åbne for dataporten (port 20)
Avatar billede yadyam Nybegynder
30. december 2003 - 11:29 #10
jeg har åbnet for port 20 på min router, dette blev gjort 29/12-2003 kl. 16.00.
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 11:33 #11
yadyam -> kan det ikke passe at du har skiftet ip-adrsse siden du har oprettet dette spøgsmål!
Avatar billede yadyam Nybegynder
30. december 2003 - 11:41 #12
Hej kenp
nej det er den samme 130.227.144.99 255.255.252.0 (subnetmask).
Prøv med http://130.227.144.99 , så skulle du gerne få fat på min router , prøv evt. at pinge. Dette virker for mig.
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 11:44 #13
nope får ikke fat i din router! !

start med at slette hvad du har i staticroute, slet den port 21 åbning du har i din specialapplikation.

Men du skal lade den stå tilbage som du har i viritual server, når du har gjort det så prøver vi lige igen ;)
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 11:44 #14
lige lidt offtopic! hvordan fik du ttv til at virke med din PB, for jeg kan ikke få min til at virke ;)
Avatar billede yadyam Nybegynder
30. december 2003 - 12:08 #15
Hej kenp, hvis vi lige kan gå "private" via e-mail eller andet, kan du få kodeord + bruger navn til min router, så kan du jo kigge lidt!!!
M.h.t. PB, har læst du har problemer, kan du ikke få installeret?
Kan du ikke se TTV, eller hvad er fejlen?
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 20:38 #16
jeg har lige skulle lavet noget andet hele dagen (netværk som giver penge :))

men hvis din router understøtter administration, så vil jeg da gerne hjælpe til! så kan du sende kode og pass samt hvilken port jeg så skal gøre det på til

ken @ danborg-noergaard . net

mhp på PB så kan jeg ikke indtsallere det! jeg får samme fejl som du fik i starten, den får jeg stadigvæk hele tiden! når jeg forsøger at køre TTV-
Avatar billede yadyam Nybegynder
30. december 2003 - 21:35 #17
Hej kenp
Jeg har mailet dig de oplysninger du skal bruge til min router, samt lidt om de problemer/løsninger jeg har m.h.t. PB TTV.
håber det kan bruges

/Y
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 22:36 #18
yahyam ->nu er der hul igennem det har hjulpet det med at fjerne firewall og fjerne de oplysninger som du ahvde tastede ind i specialapplications!

men ejg kunne naturligvis ikke komme da jeg ikke havde noget brugernavn og password.

så nu er der kun fin justeringen tilbage :) men du skal ikke forvente at du kan forbinde til din egen wan-ip-adresse når du forsøger selv. du kan kun prøve fra LAN hvor jeg kan fra wan.
Avatar billede yadyam Nybegynder
30. december 2003 - 22:42 #19
Hej kenp

Nu har jeg startet min software firewall på serveren, kan du stadig komme igennem?
Avatar billede yadyam Nybegynder
30. december 2003 - 22:45 #20
finpudsningen?????????
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 22:45 #21
ja jeg har ihvertfald lige været inde med den testbruger du har oprettet! men kan ikke lige se om du har noge der hvor den har rettigheder :)
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 22:45 #22
ja det med at være sikker på at man kommer igennem når du har aktiveret firewall igen ;)