Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
28. december 2003 - 16:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i upload

Hej,

Jeg får denne fejl, når jeg prøver at uploade en fil:

Warning: move_uploaded_file(/usr/local/apache2/htdocs/bbst/newsletters/newsletter003.pdf): failed to open stream: No such file or directory in /usr/local/apache2/htdocs/intranet/html/newsletterAdd.php on line 26

Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpbS4kHv' to '/usr/local/apache2/htdocs/bbst/newsletters/newsletter003.pdf' in /usr/local/apache2/htdocs/intranet/html/newsletterAdd.php on line 26

Med denne kode:

    if ($submit){

        // Uploader fil
        $configuration["uploadDirectory"] = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/bbst/newsletters";
        $configuration["maxSize"] = "100";

        $_FILES = $HTTP_POST_FILES;
        $_POST = $HTTP_POST_VARS;
        $_SERVER = $HTTP_SERVER_VARS;

        if($_FILES["formFile"]["size"] > 0) {
            $fra = $_FILES["formFile"]["tmp_name"];
            $til = $configuration["uploadDirectory"] . "/" . $_FILES["formFile"]["name"];

            $fil_stoerrelse = filesize($fra)/1024;
            if($fil_stoerrelse > $configuration["maxSize"]) {
                die("Desværre - filen er for stor. Max. størrelsen er " . $configuration["maxSize"] . "kb, og din fil fylder " . ceil($fil_stoerrelse) . "kb");
              }

              move_uploaded_file($fra, $til);

              $fileName = $_FILES["formFile"]["name"];

              $date = date("Y-m-d H:i:s");
              mysql_query("INSERT INTO newsletters (newsletterText, newsletterFilename, newsletterDate) VALUES ('$formName','$fileName', '$date')") or die(handleError(mysql_error()));

            // Add to log
            $ip = $REMOTE_ADDR;

            mysql_query("INSERT INTO log (logID, dato, userID, ip, logText) VALUES ('','$date','$SESSION_ID','$ip','bbst: nyhedsbrev oprettet')") or die(handleError(mysql_error()));
        }

Jeg håber at nogen kan hjælpe.

VH

Anders Thingholm
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 16:51 #1
$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] er måske ikke dit korrekte hjemmeside-katalog ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 16:54 #2
Nå jo, det er jo der din php-fil ligger. Men findes kataloget - med passende tilladelser?
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
28. december 2003 - 16:55 #3
Kataloget findes med CHMOD 777
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 16:56 #4
Tjah - egentlig siger den jo at det ikke findes: /usr/local/apache2/htdocs/bbst/newsletters/
Sikker ? ;)
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
28. december 2003 - 17:21 #5
ja, den er god nok.
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
28. december 2003 - 17:23 #6
Sorry my bad, den havde ikke gemt min CHMOD ændring. Smider du et svar for din ulejlighed?

VH

Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 18:12 #7
nej, skidt med det. Jeg løste ingen problemer - jeg læste bare højt af dine fejlbeskedder ;))
Avatar billede martinbk Nybegynder
28. december 2003 - 20:31 #8
erik (legeonkel) oplæser :-)
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
28. december 2003 - 21:26 #9
ok, cool nok!