Avatar billede maxikoll Nybegynder
28. december 2003 - 15:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flere submit knapper

Hej,

På en ASP.NET side, kan man kun have 1 server side formular (<form>), men det er også fint nok - man har så et event på hver knap der passer til det man skal lave.

Men, forestil dig at der er 3 "formulare" / udfyldnings områder med hver deres submit knap. Skriver man i den første "formular" og trykker ENTER, så submitter den rigtigt og tager det event der er knyttet til den første submit knap. Hvad så når man skriver i næste "formular" og bare slutter med ENTER, så vil den automatisk bruge den første submit knap på siden (som hørte til den første "formular"). Kan man gøre noget ved det? Det er måske ovre i noget javascript?
Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2003 - 16:28 #1
prøv at kig på WilsonWebForm -> http://www.wilsondotnet.com/Controls/
Avatar billede quaser Nybegynder
28. december 2003 - 16:57 #2
Jeg benytter DefaultButtons control fra metabuilders
http://www.metabuilders.com/Tools/DefaultButtons.aspx

Det er gratis.
Avatar billede repsak Nybegynder
28. december 2003 - 17:38 #3
quaser -> super cool side. Mange lækre kontroller :-)
Avatar billede quaser Nybegynder
28. december 2003 - 18:02 #4
yerp
Avatar billede roger Nybegynder
28. december 2003 - 20:53 #5
Du kan selv implemetere det på følgende måde:

På din/dine textboxes sætter du client-side onkeydown event:
onkeydown="defaultButtonFunktion(event,document.getElementById(<< client-side id på din default knap >>));"

og defaultButtonFunktion ser således ud:

function defaultButtonFunktion(evt,btn){
var keyCode = evt.which ? evt.which : evt.keyCode;
  if(keyCode == 13) {
    evt.returnValue=false;
    evt.cancel = true;
    btn.click();
  }

Smartest ville nok være at lave en defaultbutton control selv, eller downloade den quaser linker til.

Ovenstående viser hvordan du selv kunne implemetere den og er samtidigt cross-browser kompatibel, det ved jeg ikke om metabuilders' er. er den det quaser ?
Avatar billede quaser Nybegynder
29. december 2003 - 05:53 #6
Det er den, ellers er den jo ubrugelig :)
Avatar billede roger Nybegynder
29. december 2003 - 11:20 #7
ja :)

Men det er aldeles ikke nogen selvfølge. Størsteparten af de controls man kan downloade rundt omkring virker kun i ie.
Avatar billede quaser Nybegynder
29. december 2003 - 13:30 #8
Det er muligvis korrekt, jeg plejer dog altid at udvikle efter standarderne, selvom asp.net til tider gør det ret så svært.
Avatar billede maxikoll Nybegynder
05. januar 2004 - 20:52 #9
Tak for hjælpen og undskyld det sene svar, har haft travlt.

Jeg har ikke nået at prøve det endnu, men giver jeg 50 point hver, håber det er ok! :)