Avatar billede amplificator Nybegynder
27. december 2003 - 00:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i nyhedsscript

Hej, jeg har lidt problemer med et nyhedsscript i php, dog er der en fejl som jeg ikke helt kan fixe, og den er på linie 65 og lyder på:
Parse error: parse error in C:\Server\html\web\amplificator\nyheder.php on line 65

På forhånd tak.

_______________________________________
<?

$pass = ("123456");        //Passwordet for at tilføje nyheder
?>
<?
if (!$action || $action == "vis") {
?>
<html>
<head>
<title>AmpNews // Nyhed</title>
<style>
A:link {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:visited {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:hover {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:active {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
p {color: #000000; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
</style>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" bordercolor="#000000" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500">
<h1 align="center">AmpNews</h1>
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" bordercolor="#000000" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500" bgcolor="#FFFFFF">
<? readfile("nyheder.txt") ?></td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

<center><a href="?action=tilfoj">Tilføj nyhed</a></center>

</body>
</html>

<?
}

elseif ($action == "tilfoj") {
?>
<?
$dato = date("d/m Y", time());

if($password == "$pass" && $nyhed) {

$file = "nyheder.txt";
$nyhed = strip_tags("$nyhed", "<br>");
$nyhed = ereg_replace("\n", "<br>", $nyhed);
$str = "
<font size=1 face=verdana color="#000000"><b><i>Dato:</b> $dato</i></b></font><br>
<font size=2 face=verdana color="#000000"> $nyhed</font><br>
<hr color=#000000>
";

$fp = fopen($file, "r");
$arr = file($file);
$res = implode( "", $arr);
$res = "$str$res";
fclose($fp);

$fp = fopen($file, "w");
fputs($fp, $res);
fclose($fp);
header("location: $PHP_SELF");
}
?>
<html>
<head>
<title>AmpNews // Tilføj</title>
<style>
A:link {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:visited {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:hover {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:active {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
p {color: #000000; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
</style>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500">
<h1 align="center">AmpNews</h1>
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" bordercolor="#000000" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500" bgcolor="#FFFFFF">
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="85%" cellpadding="0" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="100%"><br><p><b>Tilføj nyhed:</b></p></font>
<form action="<? $PHP_SELF ?>?action=tilfoj" method="post">
<p>Kodeord:<br>
<input type="password" name="password" size="15"><br></p>
<p>Nyhed:<br>
<textarea rows="5" name="nyhed" cols="25"></textarea><br>
<input type="submit" value="OK"></p>
</form>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

<center><a href="java script:history.back();">Tilbage</a></center>

</body>
</html>

<?
}
else
{
?>
<html>
<head>
<title>Fejl...</title>
</head>
<body>
<h1>Fejl...</h1>

<a href="java script:history.back();">Tilbage</a>
</body>
</html>
<?
}
?>

_______________________________________
Avatar billede ahv Nybegynder
27. december 2003 - 00:45 #1
<?

$pass = ("123456");        //Passwordet for at tilføje nyheder
?>
<?
if (!$action || $action == "vis") {
?>
<html>
<head>
<title>AmpNews // Nyhed</title>
<style>
A:link {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:visited {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:hover {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:active {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
p {color: #000000; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
</style>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" bordercolor="#000000" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500">
<h1 align="center">AmpNews</h1>
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" bordercolor="#000000" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500" bgcolor="#FFFFFF">
<? readfile("nyheder.txt") ?></td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

<center><a href="?action=tilfoj">Tilføj nyhed</a></center>

</body>
</html>

<?
}

elseif ($action == "tilfoj") {
?>
<?
$dato = date("d/m Y", time());

if($password == "$pass" && $nyhed) {

$file = "nyheder.txt";
$nyhed = strip_tags("$nyhed", "<br>");
$nyhed = ereg_replace("\n", "<br>", $nyhed);
$str = "
<font size=1 face=verdana color='#000000'><b><i>Dato:</b> $dato</i></b></font><br>
<font size=2 face=verdana color='#000000'> $nyhed</font><br>
<hr color=#000000>
";

$fp = fopen($file, "r");
$arr = file($file);
$res = implode( "", $arr);
$res = "$str$res";
fclose($fp);

$fp = fopen($file, "w");
fputs($fp, $res);
fclose($fp);
header("location: $PHP_SELF");
}
?>
<html>
<head>
<title>AmpNews // Tilføj</title>
<style>
A:link {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:visited {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:hover {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
A:active {color: #999999; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
p {color: #000000; text-decoration: none; font-family: Tahoma; font-size: 12px;}
</style>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500">
<h1 align="center">AmpNews</h1>
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="500" bordercolor="#000000" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="500" bgcolor="#FFFFFF">
<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellspacing="0" width="85%" cellpadding="0" border-style="solid">
    <tr>
      <td width="100%"><br><p><b>Tilføj nyhed:</b></p></font>
<form action="<? $PHP_SELF ?>?action=tilfoj" method="post">
<p>Kodeord:<br>
<input type="password" name="password" size="15"><br></p>
<p>Nyhed:<br>
<textarea rows="5" name="nyhed" cols="25"></textarea><br>
<input type="submit" value="OK"></p>
</form>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

<center><a href="java script:history.back();">Tilbage</a></center>

</body>
</html>

<?
}
else
{
?>
<html>
<head>
<title>Fejl...</title>
</head>
<body>
<h1>Fejl...</h1>

<a href="java script:history.back();">Tilbage</a>
</body>
</html>
<?
}
?>
Avatar billede ahv Nybegynder
27. december 2003 - 00:45 #2
Du brugte " under en echo, dette har jeg rettet så tagget bruger ' istedet.
Avatar billede sub_zero Nybegynder
27. december 2003 - 00:48 #3
Enten laver du det sådan:
$str = '
<font size=1 face=verdana color="#000000"><b><i>Dato:</b> '.$dato.'</i></b></font><br>
<font size=2 face=verdana color="#000000"> '.$nyhed.'</font><br>
<hr color=#000000>
';

Eller sådan:
$str = "
<font size=1 face=verdana color=\"#000000\"><b><i>Dato:</b> $dato</i></b></font><br>
<font size=2 face=verdana color=\"#000000\"> $nyhed</font><br>
<hr color=#000000>
";
Avatar billede amplificator Nybegynder
27. december 2003 - 00:50 #4
Ahv: Dit virkede! Tak for det :)
Jeg giver lige sub-zero et par point fordi han prøvede (men hans svar virkede ikke)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2003 - 07:53 #5
Men lyt efter sub_zeros råd alligevel, for det er godt nok.