Avatar billede ameq Nybegynder
25. december 2003 - 11:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Har problemmer med 1000 mbit netkort

Hej
Jeg har lige kødt en ny switch
http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1685157892

og et par nye netkort
http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1644577901

To til en ven som ville link to computer sammen
og et til mig
Hos min ven virker det vist som det skal...
men hos mig der virker det bare ikke...
eller det vil sige når jeg end sætter "link speed" til 10mb. så kan jeg godt får lys i link lampen i min swicth og windows skriver at kablet er tilsluttet, men hvis jeg sætter den på 100, 1000 eller auto virker det bare ikke...

men det mest underlige er hvis jeg så bruger mit kable fra mit stofanet modem så får jeg kan bruger kører 100mbit imellen mit 1000mbit kort og mit stofanet modem, sætter jeg samme kable over i switchen så virker det bare ikke!

Hvad sker der?
jeg fatter det slet ikke!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
25. december 2003 - 12:02 #1
hvor lang er din ledning??

Jeg havde problemer med nogle kabler der var over 20m lange - derefter prøvede jeg nogle på 15m og så virkede det pludselig uden problemer ;)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
25. december 2003 - 12:04 #2
dette er ledningen mellem switchen og netkort jeg snakker om...
Avatar billede ameq Nybegynder
25. december 2003 - 12:21 #3
okey men jeg har prøver med kalber fra 20 m. med til en små 5 m. og dem har jeg prøvet to af... men ja det var en tænke... men de to små kabler er ikke hjemme lavet...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
25. december 2003 - 12:23 #4
okay :(
Avatar billede ameq Nybegynder
25. december 2003 - 12:44 #5
underlidt jeg har lige genstartet min server og sad og kiggede på min switch og det virker som om den kan så kontakt til switchen i et ½ sek og det gør den et par gang imens den starter op... men når den når til log inden så lyser den bare ikke =(
Avatar billede morsma Nybegynder
25. december 2003 - 20:14 #6
kunne det tænkes at hver hastighed har et "lys-signal", f.eks. grøn = 10Mb rød = 100Mb, intet lys = 1000Mb. Sådan (mener) jeg det er på min servers indbyggede 1000Mb netkort, kunne jo være...
Avatar billede ameq Nybegynder
26. december 2003 - 11:29 #7
iden er go nok, men der er hvis 5 lys-signal 1 for 10Mb, 1 for 100Mb, 1 for 1000Mb, 1 for FDX (tror jeg nok det hedder) og 1 for et eller andet jeg ikke kna huske...

og jeg kan se når jeg prøver at få den til at kører 1000Mb at den gører alle lys-signal igennem
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 00:50 #8
Du skal være sikker på at hvis du vil køre 100 eller gigabit(1000), så skal kabler være af typen CAT5E(kategori 5 enhanced), eller får du problemer et godt stykke hen ad vejen. Typen står på kablet.
Vær også opmærksom på krydsede kabler(cross over)
Vær ligeledes opmærksom på at hvis din switch eksempelvis har 8 porte, heraf 1 uplink port, kan man ikke bruge porten ved siden af uplink porten.
Til sidst kan det jo selvfølgelig også være switchen der er defekt.
Avatar billede ameq Nybegynder
29. december 2003 - 09:38 #9
det er der sjovt at den kan godt kører 100 i mit stofa moden og en 100Mb switch, men ikke imellen mine to computer der vil den kun kører 10Mb...
Nu har jeg sat et andet 1000Mb kort i....
og det har kørt som det skal i to dage nu...
Avatar billede ameq Nybegynder
08. februar 2004 - 21:13 #10
hm det virker nu.. ved ikke rigtig hvorfor... =)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. februar 2004 - 10:29 #11
takker for points ;)