Avatar billede ion Nybegynder
23. december 2003 - 22:43 Der er 3 kommentarer

IrDA fejler ved modem-opkald

Computer: IBM ThinkPad R40
Telefon: Nokia 6310i
Udbyder: Sonofon

Synkronisering virker fint, men jeg kan ikke foretage opkald fra telefonen via computeren; det være sig modem- eller alm. telefonopkald (foretaget som test). Jeg har prøvet både med Sonofons egen opsætning og Oranges åbne nummer til WAP, som jeg med held tidligere har benyttet på min Nokia 6210.

Windows XP rapporterer en fejl '633', som angiveligt betyder at COM-porten (COM-4) er i brug, men ændring af denne til COM-2 virkede heller ikke, og jeg har ikke tænkt mig at prøve numrene fra en ende af :)

Jeg bed mærke i at telefonen ikke blev fundet ved installering af Nokias modemsoftware, hvilket virkede med min 6210 (på en anden computer). Jeg tog det dog ikke for tungt, eftersom jeg ved at forbindelsen er der.

I øvrigt: Abbonnementet har så vidt jeg kan se GPRS-muligheder, og det har telefonen jo også. Jeg ved _intet_ om GPRS, men det kunne være det var en mulig løsning på problemet?
Avatar billede ion Nybegynder
23. december 2003 - 23:12 #2
Tak for det hurtige svar :)
Så langt så godt. Nu får jeg fejl 680 - ingen klartone...
Avatar billede ion Nybegynder
23. december 2003 - 23:18 #3
...og tilbage til fejl 633. Måske er det ikke besværet værd? :)