Avatar billede peugeot106 Nybegynder
23. december 2003 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

T68i bluetooth

Jeg har en t68i mobilos og skal have den til at sync. med windows xp.
Min mus er en bluetooth fra microsoft. Den modtager/sender som følger med den bruger jeg.

Jeg har fået dem parret med kode og det hele. Kan se computer på tlf og omvendt.
Tlf. kører på com3.
Går jeg ind i phone monitor, aktivere jeg com3 og reservere denne. deaktivere andre. Men jeg kan ikke se t68i i phone monitor og kan ikke sync. med nogle programmer.
Den kan ikke finde nogle tilsluttede tlf !

Undersøger jeg telefon modem i windows, virker det fint.

HJÆLP !!!
Avatar billede zicko Nybegynder
24. december 2003 - 00:08 #1
Har du oprettet en forbindelse mellem telefonen og den virtuelle com port?
Avatar billede peugeot106 Nybegynder
24. december 2003 - 15:14 #2
Hvor gør jeg det ?
Avatar billede zicko Nybegynder
25. december 2003 - 21:51 #3
højest sandsynligt inde i dit Bluetooth software.. hva' er det for en bluetooth dongle har du ?
Avatar billede peugeot106 Nybegynder
25. december 2003 - 21:54 #4
Det er den som flg. med min mus.
Wireless IntelliMouse Explorer BlueTooth
Avatar billede peugeot106 Nybegynder
25. december 2003 - 21:58 #5
Der er ikke rigtigt noget software med til bluetooth.
Avatar billede xjln Juniormester
28. december 2003 - 17:03 #6
Jeg lytter spændt med da jeg har samme problem
Avatar billede prospero Nybegynder
07. juli 2004 - 12:35 #7
Find ud af hvilken chip der sidder i din BT device, og find så noget rigtigt BT software, som kan styrer en forbindelse til din tlf., og ikke kun til din mus...

Ifølge ham her som har undersøgt det til Linux:

http://www.holtmann.org/linux/bluetooth/microsoft.html

Er det 'Cambridge Silicon Radio' chips der er i dit udstyr, så er det sgu' nok også en Cambridge chip der sidder i din dongle. Hvis det er det, kan du prøve at bruge softwarepakken fra en anden dongle som også bruger dén chip. Fx. sandberg eller sitecom.

Phonemonitor til Ericsson betyder iøvrigt ikke en skid før BT delen virker. Den er fuldstændig blind for BT, den ser bare en serielt forbundet telefon på com3 - når BT virker. Så at rode rundt der før BT virker er spild af tid.
Avatar billede peugeot106 Nybegynder
07. juli 2004 - 22:36 #8
Fårk det var en gammel tråd du har taget fat i.
Det er nok ca. 6mdr siden, jeg fik det til at virke.
Jeg vil squ godt give dig 200point for det....hehe

Brugte IBM software, ændrede nogle filer med Hex editor.

Står her hvis andre kan bruge det:
I found some interesting information on the internet for "fixing" bluetooth
software with diffrent bluetooth dongles.
This describes how to us an Microsoft Bluetooth dongle that comes with the
Microsoft Intellimouse (bluetooth version) together with IBM Bluetooth
Software.
Background:
I already own a MS Bluetooth mouse with dongle and bought a secondhand
thinkpad whithout bluetooth.
I wanted to use the IBM Bluetooth software but it seems only working with
IBM bluetooth hardware and not the Microsoft bluetooth dongle.
Solution:
Here is what you need to fix so the Microsoft dongle work with IBM Bluetooth
software 1.4.2.18 :
1) Download the IBM bluetooth software from :
ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/bthwxp1o.exe
2) Get an hex editor, for example ultraedit :
http://www.ultraedit.com/downloads/index.html
3) Install the IBM bluetooth software. Dont press the Bluetooth icon in the
system tray! (It will prompt you for a .lic file!)
4) In the files below you need to replace 2 string sequences:
BTTray.exe (typically in C:\Program Files\IBM\Bluetooth Software )
BTStackServer.exe (lives in the same directory as BTTray.exe)
WBTAPI.DLL (lives in c:\windows\system32 or c:\winnt\system32)
BTSEC.DLL
Note!! the .DLL files may be locked(read only used by system), but I got
dual boot so a started another os to access thoose files. Maybe "Safe mode"
startup will help.
You need to replace the 2 string sequence values described below in all the
above files!
In your hex editor search for the string 83 C4 08 85 F6 0F 85 EF 00 00 00
and replace 0F 85 EF 00 00 00 in the sequence with 90 90 90 90 90 90
In your hex editor search for the string 8B F0 83 C4 0C 3B F5 75 0E 3B FD 75
0A
and replace 75 0E in the sequence with 90 90
and replace 75 0A in the sequence with 90 90
5) Done! Reboot! Enjoy!