Avatar billede w13 Novice
23. december 2003 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Textarea for lille

-Hej, jeg ville bare høre, om nogen kunne hjælpe mig med et lille problem, da jeg ikke er så god til ASP og databaser og sådan...

-Jeg har oprettet en formular med diverse forskellige felter, bl.a. text-felter, select-felter og et text-area... Når man har udfyldt felterne og trykker send bliver man sendt til en side, hvor selve ASP-koden ligger, og det indtastede bliver derefter gemt i en database... Men hvis man skriver mere end en linje i text-area'et bliver intet gemt... Den skriver bare, at der var en fejl...

(Microsoft JET Database Engine error '80040e21'

The field is too small to accept the amount of data you attempted to add. Try inserting or pasting less data.

/ansogning_ok.asp, line 27 )

Dette er koden til min ASP-side:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor="#9FB7C0">
<font face="verdana" color="#497383" size="2"><b>
<%
  Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("db/ansogning.mdb")

  strSQL = "SELECT * FROM ansogning"

  rs.Open strSQL, strDSN, 2, 2
  rs.AddNew

  rs("brugernavn") = Request.Form("brugernavn")
  rs("password") = Request.Form("password")
  rs("navn") = Request.Form("navn")
  rs("email") = Request.Form("email")
  rs("alder") = Request.Form("alder")
  rs("kon") = Request.Form("kon")
  rs("amt") = Request.Form("amt")
  rs("kommune") = Request.Form("kommune")
  rs("job") = Request.Form("job")
  rs("ansogning") = Request.Form("ansogning")

  rs.Update

  'lukker pænt igen
  rs.Close
  set rs = Nothing

  response.Write "Oplysningerne er nu gemt!"
%>
<b></font>
</body>
</html>
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. december 2003 - 13:17 #1
Hvis det pågældende felt er af typen tekst, skal du ændre det til notat (memo).
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
23. december 2003 - 13:17 #2
Ikke lige så stiv i JET db's... Er det ikke der fejlen er? Mener; prøv at finde noget dokumentation til db'en, det kan nok løse det... Som sagt ikke lige stiv til JET, men kom an med MySQL! Hehe!

Zkii
Avatar billede w13 Novice
23. december 2003 - 13:18 #3
-Så hvad skal jeg skrive i stedet for:

<textarea name="ansogning" cols="43" rows="13"></textarea> ?
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. december 2003 - 13:19 #4
Det er i db'en du skal rette felttypen.
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. december 2003 - 13:22 #5
Et tekstfelt kan indeholde 255 tegn, mens et notat-felt vist kan indeholde over 65.000 (er ikke helt sikker, men det er MANGE flere tegn).
Avatar billede w13 Novice
23. december 2003 - 13:26 #6
-Hvordan ændrer man det i sin database?
Avatar billede medions Nybegynder
23. december 2003 - 13:28 #7
Sætter feltet til at være af typen Notat istedet for et Tekst!

Hvis det er en engelsk Access db så hedder det et Memofelt!

//>Rune
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. december 2003 - 13:33 #8
I Access er det meget simpelt - du går bare ind i designvisning og vælger datatype. Så får du en række valgmuligheder, og så vælger du notat eller memo alt efter sprog :)
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. december 2003 - 14:18 #9
Takker for point.
Så går jeg ud fra, du fik det til at virke :)
Avatar billede w13 Novice
23. december 2003 - 17:59 #10
Ja, det virker fint...