Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
22. december 2003 - 01:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JMail og HTML

Hejsa

Jeg benytter mig af JMail til at få sendt en form for "enbefal hjemmeside" mails ud, hvor man kan sende til en ven.

Den sender en mail med ét link, problemet er bare at den ikke vil lave det om til ét link, synes selv jeg har prøvet et par muligheder nu, måske du kan ??

Koden:

<% Response.Buffer = True

redirect_to = Request.Form("redirect_to")
send_til = Request.Form("send_til")
from = Request.Form("from")
emne = Request.Form("emne")
note = Request.Form("note")

Set Mail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
Mail.Host = "mai.mail.dk"
Mail.From = "anbefal@anbefal.dk"
Mail.FromName = from
Mail.AddAddress send_til
Mail.AddReplyTo send_til
Mail.Subject = "Prøv lige at tjekke det her ud..."

body = ""
body = body & "Hejsa..." & vbCrLf & vbCrlF
body = body & "En af dine venner har valgt at sende dig denne anbefaling fra xxx's hjemmeside..." & vbCrLf
body = body & "Hvis du vil læse mere, kan du gøre det her: http://www.xxx.dk/" & vbCrLf & vbCrlF
body = body & "Tak for din interresse for xxx..." & vbCrLf & vbCrLf
body = body & "Bemærkning fra din ven:" & vbCrlf & note & vbCrlf & vbCrlf & vbCrlf
body = body & "Du kan IKKE besvare denne e-mail !" & vbCrLf

Mail.Body = body
Mail.Send
Set Mail = Nothing

Response.Redirect redirect_to
%>

KODEN SLUTTER HER ---------------->

I stedet for at linket bare står som en tekst, vil jeg gerne have at det bliver gjort til ét link... Jeg har prøvet at lave det via: "<a href="mailto:anbefal@anbefal.dk">Mail</a>" men dette virker desværre ikke for mig...

Mvh.
S
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2003 - 01:48 #1
anbefal@anbefal.dk

Er det en email adresse som brugeren Anbefaler? Er det ikke en URL til en webside, der skal anbefales?
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
22. december 2003 - 01:50 #2
Anbefal@anbefal.dk er afsenderen, altså vedkommende som sender mailen og det gør vi så det er min mailadresse ( postmaster@xxx.dk ) som står opført der...

Det er det her link jeg gerne vil have tilføjet:
<a href=http://cliche.parameter.dk/click/3a10679133dbab77277426a3905d073a>Klik her</a>
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
22. december 2003 - 01:52 #3
I stedet for at linket bare står som en tekst, vil jeg gerne have at det bliver gjort til ét link... Jeg har prøvet at lave det via: "<a href="mailto:anbefal@anbefal.dk">Mail</a>" men dette virker desværre ikke for mig...

Sorry, min fejl:
---> Ikke prøvet via ="mailto:anbefal@anbefal.dk"> men ="og web adressen"
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
22. december 2003 - 02:02 #4
---------- LUKKER --> http://www.eksperten.dk/spm/442701 -------------