Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 13:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Poll problem

Jeg har lastet ned afstemningsystemet pollbuddy.
http://www.hotscripts.com/Detailed/16440.html

Men jeg får feilmelding når jeg skal lage en poll.  Kan noen hjelpe eller vet noen om et annet pollsystem uten database?

Her er feilmeldingen:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

/pollbuddy/newpoll.asp, line 83

Her er linjene som er referert til, de to nederste linjene:

'open the file variables.asp
      Set FS=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
      Set RS=FS.OpenTextFile(Server.MapPath("variables.asp"), 2, False)
Avatar billede trumf Nybegynder
20. december 2003 - 13:42 #1
Der er ikke skrive adgang til mappen hvor variables.asp ligger i
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 13:47 #2
hvordan kan jeg endre det?
Avatar billede trumf Nybegynder
20. december 2003 - 13:54 #3
iuser skal have skrive rettigheder på mappen

Hvis du ikke har adgang til serveren, så læg variables.asp i den mappe hvor du plejer at lægge dine databaser, for der er der skriveadgang.
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:03 #4
jeg bruker ms sql database og har dermed ingen mappe hvor databasen ligger. Og jeg har ikke adgang til serveren.
Avatar billede trumf Nybegynder
20. december 2003 - 14:09 #5
Kontakt din udbyder og hør om du kan få lavet en mappe hvor der er skriveadgang til.
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:11 #6
er den eneste løsning?
Avatar billede trumf Nybegynder
20. december 2003 - 14:16 #7
Ja, desværre. Men det undrer mig, at der ikke allerede er en mappe med skriveadgang. Hvor er du hostet ?
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:19 #8
hovrdan kan jeg vite om jeg har skrivatilgang? det er en mappe som heter "_private" og en som heter "_vti_log".
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:23 #9
Jeg mener at der er en poll, på www.opfinderen.dk , der er tekst-fil-baseret :)
Dvs, den bruger ikke en database, men en teksk fil.
Det kræver at du må bruge FileSystemObject:
Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Også her skal du have skrive rettigheder/adgang.

Jeg kan ikke komme ind på www.opfinderen.dk lige nu, så jeg kan ikke finde linket.
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:27 #10
men da får jeg jo de samme problem som jeg har nå. Dersom det som trumf skriver er rett
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:32 #11
Gå ind på http://frip.dk/thesurfer/test.asp
Kopier koden fra "<!DOCTYPE..." og til "</HTML>". Gem koden i en asp fil, i den mappe du får fejl i.

Scriptet kan fortælle dig om du har skrive rettigheder.
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:38 #12
Her er meldingen:

Scripting.FileSystemObject not full supported.
Creating of files not supported...
Deleting and Modifying of files not supported...

kan jeg finne andre løsninger?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:43 #13
Nej. Hvis FileSystemObject ikke er supported, kan du ikke skrive til filer.
Du kan prøve at spørge din host, om at få lov til at benytte FSO, men jeg tror ikke at de tillader det.
FSO kan bruges til ændring af filer, og hvis det ikke er sat ordentligt op, kan du også ændre deres filer.
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:45 #14
ok gi et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:45 #15
Jeg mener ikke at du kan få lov til at bruge FSO på f.eks. www.frip.dk eller www.frac.dk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:45 #16
Et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:50 #17
trumf skulle vel også have points? Svaret var jo rigtigt nok.

Jeg opretter et spm til trumf og giver ham/hende 30 points.
Avatar billede tormood Nybegynder
20. december 2003 - 14:51 #18
ok takk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. december 2003 - 14:52 #19