Avatar billede lub Nybegynder
18. december 2003 - 16:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er TrueType?

Hej,
nogen der kan kort fortælle hvad "TrueType" er, og hvor man kan finde fonte der ikke er "TrueType" på Internettet?

LUB
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 16:14 #1
TrueType font:
skrifttype-format - vektorbaseret skrift-teknologi med skalerbare konturer - der kan skaleres i modsætning til bitmap-baserede skrifttyper, der består af punktgrafik af fast størrelse.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
18. december 2003 - 16:15 #2
well... Truetype er en slags skrifttyper som (helst) ligner PRÆCIS som den der kommer ud af printeren... man kan nemlig risikere at ens printer ikke ved hvordan en skrifttype skal printes... dette er ordnet med Truetype...
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
18. december 2003 - 16:17 #3
Avatar billede lub Nybegynder
18. december 2003 - 16:31 #4
Hej,
tak for svarene. Det svar jeg ledte, var nogenlunde i den retning af [phatlasse]s forklaring. Derfor skal [phatlasse] have point.

LUB
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2003 - 08:07 #5
Svar :o)