Avatar billede 3z Nybegynder
17. december 2003 - 23:40 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Computer MEGET sløv ved opstart

Jeg har en ret ny Win XP installation som volder STORE problemer !

Hver gang jeg starter maskinen op og får skrivebordet frem, går den ligesom i en form for ventetilstand ?! Hvis jeg forsøger at åbne Denne Computer står den bare og tænker. Åbner jeg en internetside sker der heller ingenting, men i Outlook Express kan jeg f.eks. godt hente/sende mails ???

Hvorfor er den så MEGA sløv i opstarten og skal stå et par minutter før alting virker ???
Avatar billede 3z Nybegynder
17. december 2003 - 23:42 #1
Det skal forresten lige siges, at jeg HAR tjekket for virus...
Avatar billede daddio Nybegynder
17. december 2003 - 23:43 #2
prøv at hente et program som hedder spybot
http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download
Avatar billede daddio Nybegynder
17. december 2003 - 23:43 #3
det fjerner Ad-aware programmer
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2003 - 23:48 #4
Har du norton (antivirus/firewall)?
Havde samme problem, og efter at have reinstalled norton internet security, forsvandt det.
Avatar billede 3z Nybegynder
17. december 2003 - 23:50 #5
Nej, jeg havde NORMAN Antivirus men afinstallerede, da jeg troede det var problemet... hjalp ikke
Avatar billede 3z Nybegynder
17. december 2003 - 23:59 #6
Har lige kørt spybot uden held - fjerne de få ting den fandt og genstartede, men maskinen går stadig i stå et par minutter efter genstart ! :( HJÆLP
Avatar billede daddio Nybegynder
18. december 2003 - 00:14 #7
kan du se i task-list hvad der hænger ?
Avatar billede bpraem Nybegynder
18. december 2003 - 00:21 #8
Prøv at lav en ny bruger og log på med den! Og så se om ikke det går lidt hurtigere! Det kunne meget vel være noget i din profil der står og hænger !
Avatar billede 3z Nybegynder
18. december 2003 - 00:35 #9
Har forsøgt med ny bruger - samme problem !

Det eneste der bruger CPU kraft i Task listen er "Aktiv systemproces" af brugeren "SYSTEM" - bruger 95-99 af CPU og kun 29KB hukommelse... men denne står altid på ca. 99 CPU også når "ventetilstanden" er ophørt ???
Avatar billede chalde Seniormester
18. december 2003 - 00:41 #10
"Aktiv systemproces" er den tid din cpu ikke bliver brugt.
hedder "system idle process" bare dårligt oversat.
Intet problem der.
Prøv evt at fjerne dit netkort og lad windows finde det igen. Kan være et problem der.
Avatar billede 3z Nybegynder
18. december 2003 - 00:42 #11
Har onboard netkort
Avatar billede chalde Seniormester
18. december 2003 - 00:42 #12
Fjern det i enhedshåndtering og genstart.
Avatar billede 3z Nybegynder
18. december 2003 - 00:48 #13
Hjalp ikke
Avatar billede ronion Nybegynder
18. december 2003 - 03:31 #14
Du skriver at din xp instalation er forholdsvis ny, hvad med din PC, er den også forholdsvis ny, hvis ikke kan dette være problemet
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. december 2003 - 07:58 #15
Højreklik på denne computer - egenskaber-avanceret-ydeevne-indstillinger-avanceret, hvad er vinget af der? og hvad står din sidefil til? og hvor meget ram har du i comp?
MAX TWEAKS kan muligvis peppe den lidt op: http://www.tech52.com/
Avatar billede ird Praktikant
18. december 2003 - 08:21 #16
http://answersthatwork.com/

Prøv at tjekke alt det du har i windowsjobliste! Meget af det kan måske fjernes og den vej yde mere kraft.
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 08:34 #17
Efter som spybot fandt noget er jeg sikker på at der ligger noget bag, den kan vi fjerne med hijackthis

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Så skal jeg vi nok få en "ny" computer ud af det!!!
Avatar billede ird Praktikant
19. december 2003 - 18:03 #18
Sker her mere
Avatar billede 3z Nybegynder
20. december 2003 - 22:44 #19
Her er Hijackthis loggen - har fixet lidt forskelligt tidligere...

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:44:56, on 20-12-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Kenneth\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37972.5622916667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
20. december 2003 - 22:47 #20
løber den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
20. december 2003 - 22:50 #21
Den er hel ren

Du skal lige hente servicepack 1 til internet explorer og windows. Gør det her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede 3z Nybegynder
20. december 2003 - 23:28 #22
Mht. Servicepack 1 så har jeg forsøgt at hente og installere, men den fejler hver gang ???

Den siger min registreringsnøgle ikke er gyldig, selvom jeg har CD'en med nøgle osv. Jeg har desuden sagtens kunne hente andre opdateringer fra windowsupdate.com og før jeg installerede denne nye HD, kunne jeg også sagtens installere service packs...

arlet >> Tak fordi du så loggen igennem, men det har jo stadig ikke løst mit problem ?! Der går ca. 5 min hvor den bare hænger på skrivebordet uden jeg kan gøre noget som helst - DET ER MEGA IRRITERENDE...
Avatar billede arlet Juniormester
20. december 2003 - 23:32 #23
Har du prøvet at hente sp1 fra it-service??

Har du prøvet at tømme din temp og cookies??

Har du lavet en diskfragmentering??
Avatar billede 3z Nybegynder
20. december 2003 - 23:55 #24
arlet >> Jeg kan stadig ikke installere sp1 - den siger produktnøglen til XP installationen er ugyldig ?! Som sagt har jeg en velfungerende installation på en gammel disk, med præcis samme cd/nøgle... der kunne jeg snildt installere div. updates. Fejlen kommer i forbindelse med installation af sp'en.

Temp og cookies er væk.
Diskfragmentering er ikke sket, da disken er helt ny, desuden bør dette ikke være årsag til en 5 min. ventetid ved opstart.

Jeg er ved at blive sindssyg over dette lort !
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. december 2003 - 08:37 #25
Og dit ur passer, med dato og år?
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. december 2003 - 09:02 #26
Avatar billede fromsej Praktikant
21. december 2003 - 10:18 #27
Tjek dine netværksindstillinger, det kan være den står og leder efter et eller andet.
Avatar billede 3z Nybegynder
18. januar 2004 - 01:12 #28
Jeg tror langt om længe jeg har fundet ud af, at det er noget printerdriver halløj den bruger så lang tid på ved opstart ! Hvis jeg tager printeren fra (en HP 4110), så skal jeg ikke sidde og vente 5 minutter efter opstarten...