Avatar billede leneberger Nybegynder
17. december 2003 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dialogbox til aktivering mangler

Hej,

jeg har geninstalleret XP pro og sprang dumt nok i første omgang over aktiveringen, da jeg jo ved fra tidligere en tidligere installation af samme (lovligt købt!), at det har man 30 dage til at få ordnet.

Hver dag popper XP op med en meddelelse om at nu er der X-antal dage til aktivering og jeg kan klikke "her" for at aktivere. Det gør jeg så... men nothing happens! Jeg får ikke den gammelkendte boks frem, hvor jeg har mulighed for at aktivere gennem internettet eller ringe op til Microsoft. Jeg kan heller ikke starte aktiveringen med en "Kør..." kommando - filen kan ikke findes.

Nogen der har et bud på løsning? Har også ringet op til Microsoft på et nummer jeg fandt i support, men der skal jeg bruge nogle cifre, som åbenbart står i den dialogbox, jeg ikke får frem på skærmen.

Mvh

Lene Berger
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. december 2003 - 13:36 #1
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. december 2003 - 13:41 #2
Eller det kan være det her kan gøre det, kan godt udføres fra kør boksen!
Activation - Explained:
Windows XP will typically remind you to activate the product (most users will have 30 days to activate XP after installation).
To activate XP manually, you can use the Start menu shortcut in the System Tools Accessories folder. At the command prompt, type:  oobe/msoobe /a or Start/All Programs/Accessories/System Tools/Activate Windows.
Avatar billede leneberger Nybegynder
18. december 2003 - 10:53 #3
Tak for reaktionen, men jeg fandt løsningen her : http://xpkey.cjb.net. Med anvisningerne fra step 6 kunne jeg få aktiveringsboksen frem og aktivere XP helt over internettet.

Jeg tildeler pointene alligevel, da det andet forslag også havde været godt under andre forudsætninger.

/Lene
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. januar 2004 - 08:52 #4
? ;)