Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
17. december 2003 - 09:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan styre fil placering på client ved filedownload?

Hej eksperter,

Er det muligt, fra serverens side, at styre hvilken placering en fil bliver gemt under ved fil download fra en server til client, så den står på den rigtige placering ved "save as.." (og er det desuden muligt at oprette dir's som måske ikke eksisterer, men som skal bruges i stien?)
Jeg har brugt følgende kode til download:

FileStream objFileStream= new FileStream(path,FileMode.Open);
int FilStorrelse = (int)objFileStream.Length;
byte[] Buffer = new byte[FilStorrelse];
objFileStream.Read(Buffer, 0, FilStorrelse);
objFileStream.Close();
Response.ContentType = "application/octet-stream";
Response.AddHeader ("content-disposition", "attachment;filename="+filename+"");
Response.BinaryWrite(Buffer);
Avatar billede websmith Nybegynder
17. december 2003 - 09:40 #1
Nej det kan du desværre ikke, med mindre at du laver et download program som dine brugere anvender når de skal downloade filer fra din server. fx. lidt ala det som der bliver brugt til subscriber downloads på msdn.

Du kunne også løse det ved at lave en activex control som du embedder i din html side, for en activex control kan godt få lov til at skrive til den lokale disk, hvis den er signed.
Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
17. december 2003 - 09:43 #2
ok, har du et eksempel på sådan et download program, Det er nemlig kun pc'er fra vores interne netværk der skal downloade filerne
Avatar billede websmith Nybegynder
17. december 2003 - 09:49 #3
Jeg har ikke lige en program stump, men hvis du vil lave et program, vil jeg forslå at du gør noget ala dette.

Du opfinder til egen protokol handler, dvs. alle links til filer på din webserver som skal håndteres af dit program, skal have en speciel url.

fx:  download://intern.server.dk/download.aspx?fileid=1234

I windows kan man så registere en protokol handler, som gør at internet explorer vil starte det pågældende program når den møder en url som matcher, fx. download://

Internet explorer vil så pege url'en hen til dit download program, og så skulle det være en simpel sag at downloade filen via en Stream, og skrive den til præsis den mappe på maskinen du vil have.

Måske VS.NET endda har wizards eller hjælp til hvordan du præcist laver en protokol handler.
Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
17. december 2003 - 09:55 #4
ok, jeg prøver tak for hintet