Avatar billede grafik-anders Mester
11. december 2003 - 22:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Min nye hjemmeside tager alt for lang tid om at loade?

Min nye hjemmeside tager alt for lang tid om at loade, - hvad kan jeg gøre?

Jeg har lavet det hele med layers, men bliver jeg for at reducer tiden, som siden er om at loade, nødt til at dele den op på en række sider, som så er linket sammen?

Er der andet jeg kan gøre? - eventuelt få billederne til først at loade, når de aktuelle layer bliver vist?

http://www.andersborg.com/start2.htm
Avatar billede grafik-anders Mester
11. december 2003 - 23:00 #1
Avatar billede espersen Novice
11. december 2003 - 23:57 #2
Dine billeder er temmelig store og det ser ud som om at de bliver hentet allerede på denne side (og kan jo se at de ikke bliver brugt til noget på forsiden)

mangler 28 elementer siger min stakkels IE (og sidder på en 1 mb forbindelse)
Avatar billede espersen Novice
12. december 2003 - 00:01 #3
er ikke en haj til kode : men smid den lige dit link ind i denne her: http://validator.w3.org/detailed.html

Check også din side i andre browsere.. for at se om det ser OK ud ! (det havde jeg problemer med - men fik så en til at rette min kode for små kr.)
Avatar billede miss-g Seniormester
12. december 2003 - 02:07 #4
Du må også hellere komprimere dine billeder. Den som ligger i baggrunden kan sagtens gemmes som gif 2-4 farver. Lige nu fylder billedet 648K og du kan ved at gemme det som gif få den helt ned under 4K = siden åbner hurtigere.

Se også på andet grafik du har....
Avatar billede miss-g Seniormester
12. december 2003 - 02:10 #5
Det samme med billedet med dit navn - fylder 42K og kan komme helt ned under 2 K. Det er da dælme vigtigt, når man laver hjemmesider at man får billederne til at fylde så lidt som muligt uden at ødelægge grafikken!

Og det hele skal være 72dpi (opløsning) men det tror jeg også du har...
Avatar billede grafik-anders Mester
12. december 2003 - 16:43 #6
Miss-g >

Øhhh,,,, ?????

Billedet i baggrunden er en gif-animation?! (men hvis den ikke virker, er det selvfølgeligt et problem?!) Prøv at vælg punktet Generelt > Kompetencer - kommer der ikke en animation?

Logoet med mit navn (øverste højre hjørne?) var en gif (32 color) og fyldte kun 1.57K (ikke 42K?). Jeg har nu reduceret den til en gif (6 color), så den nu fylder 1.21K - men det gør jo ikke den store forskel.

Prøv lige at tag et kig igen, jeg forstår ikke helt hvad du mener????
Avatar billede miss-g Seniormester
12. december 2003 - 19:32 #7
Hej igen.

Ja det med grafikken er min fejl - jeg så ikke det rigtige sted i photoshop.

ang. animationen - der er ikke noget der bevæger sig hos mig? Første side er den med dit navn. Jeg trykker på navnet og siden loader og kommer frem (efter et stykke tid ja).

Baggrunden forestiller vist en mand der står foran et eller andet. Hvis jeg højreklikker og vælger gem som.... vil min browser gemme som bitmap (og det er vist nok fordi jeg skal slette temp filer - defragmentere og altsammen).

Jeg ser ingen animation...hm?

Gør I andre?

Desuden står der "untitled document" i browser titlen, når jeg går igennem forsiden (med dit navn) og den næste har loadet...
Avatar billede miss-g Seniormester
12. december 2003 - 19:33 #8
Generelt - kompetencer = heller ikke nogen animation.
Avatar billede grafik-anders Mester
14. december 2003 - 14:10 #9
Miss-g > bruger du ie?
Avatar billede grafik-anders Mester
14. december 2003 - 14:20 #10
hvad med gif'en 'loader' - den bevæger sig heller ikke?

- eller: portfolio > arkitekturprojekter (portfolio > kunst og design)?

Hvad sker der, hvis du gemmer gif'erne på din egen computer og åbner dem andre steder (hvor du normalt kan se animerede gif’er).

… har du andre gif’er på din computer som virker?, kan du åbne andre hjemmesider med animerede gif’er som virker?

Er der andre som kan se dem? (hvorfor/hvorfor ikke?)
Avatar billede moernmik Nybegynder
15. december 2003 - 12:17 #11
Hmm.. Den loader alle billeder på forsiden!

Du må have smidt det ind så det skal loade på alle sider oder so!

Prøv at smid din kode her!

PS. fed side ellers ;)
Avatar billede espersen Novice
15. december 2003 - 12:37 #12
moernmik: netop ! (rart at jeg ikke er den eneste der har lagt mærke til det)
Avatar billede grafik-anders Mester
15. december 2003 - 13:20 #13
Som jeg fortæller i min indledende beskrivelse af problemet, har jeg lavet det hele som layers. Det bevirker, som I også begge konstaterer (sammen med mig), at den bruger meget lang tid til at loade.

Men hvad skal jeg gøre ved det?

1) skal jeg lave det hele som forskellige sider (index1.html, index2.html, index3.html, etc.)
2) skal jeg gøre noget andet (havd?), så jeg bibeholder sidens nuværende struktur, men får grafikken til at loade, efterhånden som de forskellige layers bliver vist.
3) en bedre løsning?

Jeg vil ikke indsætte sidens kode her i spørgsmålet, da den efterhånden er meget omfattende. Man kan, hvis man bruger IE, højreklikke på selve siden og vælge ’view source’. Hvis det af en eller anden grund ikke er muligt, har jeg også gemt koden som zippet-.txt og langt den på mit web-hotel. Den kan downloades ved at klikke her: http://www.andersborg.com/koden_for_index2.zip

… og stadigvæk - virker mine gif’s?????? (eller hvorfor ikke? - de virker hos mig)
Avatar billede espersen Novice
15. december 2003 - 13:30 #14
der er GIF-bevægelser hos mig ;-)

Ja, opdelt på flere sider vil være en god idé - evt. lavet som PHP, hvor de først aktiveres og hentes når du klikker på linket. - Se her :
http://www.eksperten.dk/spm/439874

(jeg skal til at sætte mig lidt ind PHP meget snart)
Avatar billede moernmik Nybegynder
15. december 2003 - 13:36 #15
espersen: ;o)

grafik-anders: Jeg vil nok opdele den på flere sider, dog bliver det self. mere uoverskueligt for dig!

Eller gør som espersen siger plaf det i PHP eller ASP? :D
Avatar billede espersen Novice
15. december 2003 - 13:40 #16
Jeg vil til at bruge det for undgå at skulle rette 35 sider, hvis jeg har rettelser til min;
- menu-struktur
- toplogo
- bund med adresse/tlf
Avatar billede grafik-anders Mester
16. december 2003 - 00:20 #17
Det var hårdt arbejde, men jeg fik den delt ud på flere sider….
Avatar billede espersen Novice
16. december 2003 - 09:13 #18
- man får en lidt anden og bedre oplevelse med det nye setup, da det hele forløber mere flydende..