Avatar billede cyrez Nybegynder
10. december 2003 - 21:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra en Listview til en anden

Hej folkens

Jeg sidder med en ListView hvor jeg har nogle selected Items i som jeg gerne vil have overført til en anden ListView i mit program.

Jeg regner med at kunne overføre de disse Items ved hjælp af en foreach løkke (med mindre der er nogle bedre metoder), men jeg har dog ingen anelse om hvordan den skal se ud.

Min ListView hvor der allerede er nogle Items i hedder lstSearchResult

På forhånd tak
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2003 - 21:35 #1
Jeg antager at din anden ListView hedder lstSelected. I så fald skulle jeg mene dette virker. Ellers tester jeg det lige:

ListViewItem[] selectedItems = new ListViewItem[lstSearchResults.SelectedItems.Count];
lstSearchResults.SelectedItems.CopyTo(selectedItems, 0);
lstSelected.Items.AddRange(selectedItems);
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2003 - 21:38 #2
I mit eksempel kopieres de, og det kan man ikke - jeg laver lige et eksempel hvor de bliver flyttet i stedet (som du også skriver)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2003 - 21:44 #3
Dette virker og er vist så effektivt som det overhovedet kan være:

foreach (ListViewItem item in lstSearchResults.SelectedItems) {
  item.Remove();
  lstSelected.Items.Add(item);
}
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2003 - 21:47 #4
Hvis du vil have den til at kopiere i stedet for at flytte, skal du gøre sådan:

foreach (ListViewItem item in lstSearchResults.SelectedItems) {
  lstSelected.Items.Add((ListViewItem)item.Clone());
}
Avatar billede cyrez Nybegynder
10. december 2003 - 21:52 #5
Jeg siger mange tak nielsbrinch. Det er kommet til at virke upåklageligt så det kan ikke være bedre. Tak
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2003 - 22:00 #6
Det er jeg da umådelig glad for at høre. Jeg har faktisk aldrig nogensinde prøvet at røre ved hverken foreach-løkker eller ListView :-) så vi fik begge to lidt ud af det.