Avatar billede jacobs1 Nybegynder
08. december 2003 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Brightness i ActionScript

jeg vil gerne give mine knapper en Brighness værdi på 20..
hvordan gør man det, altså ligesom man sættet en alpha værdi i
setProperty(_root.knap_pocketpc, _alpfa,100);
Avatar billede iggi Nybegynder
08. december 2003 - 15:21 #1
Hvis du arbejder i mx
så giver du din kanp et instance navn,knap_pocketpc og bruger dette script
_root.knap_pocketpc._alpha=20;
mvh iggi
Avatar billede _k Nybegynder
08. december 2003 - 15:23 #2
Du kan desværre ikke gøres helt så nemt som med _alpha. I stedet skal du over color-klassen og bikse noget sammen.....
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
08. december 2003 - 15:23 #3
ja men så får den vel bare en alpha værdi på 20?? og man kan stadig se hvad der er bag knappen.??
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
08. december 2003 - 15:25 #4
_K ja det tænkte jeg nok, du har ikke en lyst til at lave et lille forsøg?
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. december 2003 - 15:47 #5
Altså den nemmeste måde at løse dette problem, der er at du laver et movieclip i samme størrelse og form som pocketpc - MC'et - farven skal bare være hvid. pocketpc'en og det hvide mc smider du ind i et andet MC og kalder det hvide for "hvid". Så kan du bestemme brightness med hvid._alpha... Man kan selvfølgelig også lave det på mange andre måder med fx draw klassen - men denne er nok den enkleste...
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
08. december 2003 - 15:51 #6
okay takker jeg har lagt knappen ind i et movieClip..jeg stopper spørgsmålet nu så lav et svar så kan i dele pointerne
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. december 2003 - 15:55 #7
Svar :)
Avatar billede barklund Nybegynder
08. december 2003 - 17:49 #8
Hm, er det ikke bare:

new Color(mit_mc).setTransform({ra: 255, rb: 20, ba: 255, bb: 20, ga: 255, gb: 20});

Tror jeg nok ;)
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
08. december 2003 - 22:43 #9
tak Berklund :) king of flash