Avatar billede solarian Nybegynder
07. december 2003 - 17:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Simpelt login

har brug for et simpelt login. På selve login siden skal der være 2 tekstfelter hvor brugeren skal indtaste sit brugernavn og adgangskode, som den herefter skal tjekke fra en access db om er korrekt eller ej, hvis den er gyldig skal den kunne redirecte brugeren til en bestemt side
Avatar billede repsak Nybegynder
07. december 2003 - 17:30 #1
Hvad er det præcist du mangler?
Avatar billede solarian Nybegynder
07. december 2003 - 18:36 #2
??
Avatar billede navajo Nybegynder
07. december 2003 - 18:41 #3
Jeg regner med at det er til en hjemmeside.
Hvorfor ikke lave det i Javascript.
evt- sådan her:

lav en js fil og skriv således i den:

function Login(){

var login=document.form1.username.value;
login=login.toLowerCase();
var pw=document.form1.password.value;
pw=pw.toLowerCase();

if ((pw == "safe")&&(login == "safe")) {
window.location="nyhedtilf.php"
}

else
alert("Du har indtastet forkert kodeord og/eller brugernavn.");

}

Derefter skriver du således på selve siden login skal ske fra:

<script language="JavaScript" src="Login.js">  </script>
<form method="post" action="" name="form1">
<p>
<input type="text" name="username" value=Brugernavn <BR size="20">
<input type="text" name="password" value=Password </p size="20">
<p>
<input type=button value="Log på" onClick="java script:Login()" name="button" </p>
</form>

Håber det kan bruges

-NaV
Avatar billede burningice Nybegynder
07. december 2003 - 18:49 #4
navajo>> er du faldet i hashgryden som lille ?! hvad i alverden er det for noget gylle at foreslå? Det er jo bare at vælge "view source" og så har man adgang til brugernavn og kodeord.

solarian>> hvor meget kan du finde ud af ? kan du finde ud af at connecte til en db og hente data ud fra den? Har du overhovedet en db? hvilket sprog koder du i?
Avatar billede solarian Nybegynder
07. december 2003 - 19:50 #5
Stadig lidt grøn angående at connecte til en db og ja jeg har en db, sproget jeg bruger er C# .... døjer bare med lidt problemer med login og bruger
Avatar billede jaffafo Nybegynder
08. december 2003 - 07:50 #6
Du skal bare smide 2 textbokse ind på en side og skrive den her kode:

-------------------------------------------------------
sub btnLogin(kan ikke huske præcis hvad står her)
If txtbrugernavn.text = "bla" AND txtadgangskode.text = "blabla" then
  Response.redirect("loggetind.aspx")
else
  Response.redirect("http://www.disney.com")
end if
end sub
-------------------------------------------------------

Jeg ved godt at du koder i C# og det her er VB, men det burde ikke være så svært at oversætte..
Avatar billede lifo Nybegynder
08. december 2003 - 08:23 #7
som jaffafo siger
smid to textfelte ind på siden
og en knap  dobbelt klik på knappen så kommer du til funktionen som bliver kaldd når knappen bliver trykket
om det skal være simpelt så skriv

if(TextBox1.Text="kodeord" && TextBox2.Text="brugernavn"){
  Response.Redirect("nuErDuLoggetInd.aspx");
}

eller en funktion som slår op i en database
bruger godt nok en SqlDataReader fordi jeg bruger MS SQL Server

public bool logind(string bruger_id,string password){
bool logind_ok =false;
string query = "select bruger_id,password from brugere where bruger_id='"+bruger_id+
"' and password='"+password+"'";

try
  {
  string sConnection = "server=localhost;database=dinDatabase;trusted_connection=true";
  conn = new SqlConnection(sConnection);
  conn.Open();
  sqlCommand = new SqlCommand(query,conn);
  SqlDataReader sqlDataReader = sqlCommand.ExecuteReader();
  logind_ok=sqlDataReader.HasRows;
}
catch(Exception ex)
{
// hånter dine fejl her
}
finally
{
  // luk databasen her
}
  return logind_ok;
}
Avatar billede roger Nybegynder
09. december 2003 - 05:52 #8
hehe cyberfessor....den var god :) Er der virkelig stadig sider der kører med javascript login :) Well, if it aint broken, don't fix it :)

Vil også lige indskyde at det database eksempel lifo giver skal rettes lidt til, ellers vil man kunne logge ind uden at kende brugernavn og password.

Brug evt. SqlParametre til brugernavn og password, ellers husk at fjerne ' inden du spørger ned i databasen.

Og så skal du huske at lukke din datareader, ellers kommer sgu sgu manden efter dig :)
Avatar billede solarian Nybegynder
12. december 2003 - 17:49 #9
Ikke helt de ting jeg søgte, så jeg prøvede selv med hjælp fra en ven og det lykkes at lave præcis som jeg skulle ha det...
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
10. april 2005 - 22:22 #10
lige et spørgsmål til lifo: Hvordan tjekker man så på andre sider om en bruger er logget ind?