Avatar billede stigp Nybegynder
06. december 2003 - 23:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Konverter PDF til billede

Hej

Er det muligt at konvertere en PDF fil til et billede (PNG eller JPG) via PHP?
Avatar billede fangel Nybegynder
07. december 2003 - 00:07 #1
ikke direkte - men via fx Ghosscript programmet er det ;)

læs PHP|Architect's Januar 2003 nummer - der er en længere artikel om det...

Morten
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 11:23 #2
Ja, har kigget lidt på det. Har du nogen erfaringer med det?

Jeg kan ikke lige gennemskue koden til at konvertere documentet.

Jeg har et 2 sidet PDF document liggende på serveren. Dette skal bare konverteres til 2 billeder i 100% zoom.
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 16:06 #3
hvis du har installeret imagemagick + ghostscript, burde du kunne :
<?php
shell_exec("/sti/til/imagick/convert file.pdf file.png")
?>
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 16:12 #4
Okay. Skal imagemagick og ghostscript installeres på serveren eller er det noget man kan kalde via PHP?

PDF filen er 2 sidet. Hvordan laves to PNG filer?
Avatar billede fangel Nybegynder
07. december 2003 - 16:17 #5
prøv at læs den artikel jeg skriver - den laver mange af tingene... bl.a. laver et billede hvor hver side

Morten
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 16:27 #6
Jeg har prøvet at installere ImageMagick, men hvis jeg kører ovenstående kode sker der intet.
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 16:28 #7
ja de skal installeres på serveren. og du skal have adgang til at lave shell-kald, plus at imagemagick skal ligge i et dir, der er tilgængeligt for den bruger, som php er sat til at køre med. (altså hvis det er en linuxserver du er på)

jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener syntaksen er :
    convert file.pdf file_%d.png
hvilket vil give dig :
  file_0.png file_1.png ... file_n.png
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 16:30 #8
du skal rette stien til imagemagick, med mindre du har installeret den i eet dir, der hedder /sti/til/imagick/
desuden er det nok en god idé at angive fuld sti til billederne (både input og output)
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 16:34 #9
Vi har rettet stien til og nu har vi fået ImageMagick til at lave det, men outputtet ligner lort!!

Kan det være rigtigt? Tekst billeder og så videre er pixeleret.

Kan vi ikke sætte nogle egenskaber for PNG billedet (Kvalitet, størrelse osv.)?
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 17:09 #10
Hvordan kan man skrive kommandoer til GS, når jeg skriver noget får jeg bare en lam fejl. Jeg har læst i den artikkel at man kan sætte opløsningen på PNG'en op ved at skrive en kode til GS, men jeg kan ikke få den til at reagere.
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 17:29 #11
prøv :
    convert -size 1280x1024 file.pdf file_%d.png
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 17:35 #12
Den kode som du giver mig her skal jeg bruge med ImageMagick ikke? Size ændrer ingenting på selve billedet eller kvaliteten. Kan man ikke sætte det op i DPI?

Hvor kommer GS ind i billedet?
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 17:54 #13
imagemagick bruger ghostscript til at konvertere pdf til et billede.
jeg kan ikke helt huske det ... se evt. selv på :
    http://www.imagemagick.org/www/convert.html
prøv med density istedetfor size ... eg :
    convert -density 1280x1024 file.pdf file_%d.png
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 17:57 #14
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 20:17 #15
Det var lige hvad jeg havde brug for. Tak for hjælpen.
Avatar billede swaxi Nybegynder
07. december 2003 - 21:52 #16
velbekomme