Avatar billede kledal Nybegynder
05. december 2003 - 08:55 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

lave lille program der automatisk popper op (eks 14.30)

lave lille program der automatisk popper op (eks 14.30) og spørger om man har udfyldt et specielt skema, hvor der er 2 valgmuligheder. Ja og Nej, vælges nej så åbnes en webside!!

Er sådan noget muligt I vb??

hilsen kledal
Avatar billede spykiller Nybegynder
05. december 2003 - 09:19 #1
Jeps...

Lav din form.visible = false

Set en timer på din form

if time = "14:30:00" then
  form1.visible = true
end if

Starte en pro er et api kald...
Avatar billede joern Nybegynder
05. december 2003 - 09:21 #2
Hej.

Ja, det er muligt.  Programmet skal nu køre hele tiden, men være minimeret eller ikke synligt.  En 'timer' i programmet skal overvåge PC-uret, og så udføre det ønskede på det indstillede tidspunkt.

Hvorledes man får et VB-program til at åbne standard-browseren med en bestemt webside indlæst, har der været spurgt om og svaret på mange gange på 'Eksperten' - brug søgefunktionen til at finde dem.

M.v.h. Jørn
Avatar billede spykiller Nybegynder
05. december 2003 - 09:22 #3
Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")

WSHShell.Run "IEXPLORE.EXE http://www.eksperten.dk", 3, False

Starter webside
Avatar billede kledal Nybegynder
05. december 2003 - 09:49 #4
ok, jeg glemte lige at spørge om hvordan??
at det er muligt regnede jeg med, men jeg har aldrig leget med vb før, er der en der kan forklare nærmere hvad jeg skal lave, og hvordan??
Avatar billede martin_moth Mester
05. december 2003 - 09:50 #5
Eller brug outlook - den er beregnet til det (he he)

Som du kan se kan du lave det med meget få linier kode. For at skære det ud i pap:

Opret en form med to knapper, en label og en timer. Copy-paste følgende:

Private Sub Form1_Load()
  Timer1.interval = 1000 'millisekunder, dvs. 1 gang i sekundet tjekker den
  Timer1.Enabled = true
  Command1.caption = "OK"
  Command2.caption = "Nej"
  Label1.Caption = ""Udfyld dit skema, din dovne hund"
  Form1.visible = false
End Sub

Private Sub Command1_Click()
  Form1.visible = false
End Sub

Private Sub Command2_Click()
  WSHShell.Run "IEXPLORE.EXE http://www.eksperten.dk", 3, False
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
  if time = "14:30:00" then form1.visible = true
End Sub
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 09:55 #6
Start dit program  med "scheduled task"
Avatar billede kledal Nybegynder
05. december 2003 - 09:56 #7
og hvad gemmer jeg det program som??
programmet skal automatisk åbne på en maskine selvom explorer ikke er aktiveret!
Avatar billede martin_moth Mester
05. december 2003 - 09:59 #8
Hvis du absolut overhovedet intet ved om VB, hvorfor vil du så lave programmet i VB?

Nå - når du har dit program, og det virker som det skal, kompilerer du til en .exe (under File > Make EXE). Så har du en .exe-fil, og alle er lykkelige :o)
Avatar billede martin_moth Mester
05. december 2003 - 10:01 #9
netpxq: "Scheduled task" ? Selvstændigt program, del af winXP, ..?
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 10:04 #10
"Scheduled task" findes i kontrol panelet. Hedder vist opgavestyring i den danske udgave.
Avatar billede kledal Nybegynder
05. december 2003 - 10:06 #11
tak for hjælpen
Avatar billede martin_moth Mester
05. december 2003 - 10:12 #12
kledal:

Hvis du bruger netpxq's svar med Scheduled task skal du jo IKKE (!!!) have en timer, og du skal smide en End ind i command1's Click_event
Avatar billede martin_moth Mester
05. december 2003 - 10:13 #13
netpxq: Så lærte jeg også noget i dag :o)
Avatar billede mikker Nybegynder
05. december 2003 - 17:06 #14
Martin>>  Det er noteret i den lille sorte bog... 'Martin lærte noget idag'

- Mikker