Avatar billede elnino Nybegynder
14. januar 2001 - 23:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Aligne objekter i flash....

Jeg har et ret basalt sporgsmaal til flash (skriver fra et amerikansk keyboard, saa jeg har ikke de danske bogstaver). Jeg har nogle objekter i flash - nogle firkanter. Jeg vil gerne have dem til at staa precist ved siden af hindand uden at de maa overlappe. Jeg kan godt faa dem til at aligne saa de staar langs samme axis, men er der en funktion der kan faa obekterne til at staa precist ved siden af hindanden?

Haaber i kan hjaelpe,
Michael

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 23:14 #1
Gå i Window/panels/align - her får du boksen frem der kan aligne lige som du vil ha´ det... :-)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 23:16 #2
I flash 4 Modify/align...
Avatar billede elnino Nybegynder
15. januar 2001 - 04:05 #3
Hej Nikolaj,
Den funktion er jeg bekendt med. Problemet er, der inde fra kan jeg godt aligne dem paa samme axis (f.eks x eller y) men ikke faa dem til at rykke sammen, saa de er pladseret lige op ad hinanden uden mellemrum

Haaber du kan hjaelpe,
\\Michael
Avatar billede diktator Nybegynder
15. januar 2001 - 08:29 #4
Jeg tror du er nødt til at bruge lidt hovedregning i den sammenhæng;

X + X(width) = X1
X1 + X1(width) = X2
osv.
/D!ktator
Avatar billede jakobc Nybegynder
15. januar 2001 - 16:40 #5
Du kan også vælge denne fremgangsmåde
1. sørg for at magneten er til og at du ikke har grid slået til (slåes til og fra på crl+alt+shift + g).
2. tryk a eller bare vælge Arrow
3. tag fat i en firkant´s øverste højre hjørne og før den over til en anden firkants venstre øverste hjørne, derved vil der fremkomme en fed rund cirkel.
4. slip med musen he he.
Så skulle de to objekter ligge præsis ved siden af hinanden

Ellers vælg diktator måde med at regne dig frem til plaseringen (crl+alt + i), her kan du læse og ændre x og y koordinaterne for dine objekter.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 17:15 #6
Jeg var så tæt på at skrive Diktator og Jakobc´s svar i nat, men blev  på mystisk vis i tvivl.. - Jeg bruger normalt selv Jakobc´s metode selv.. såå...

/Nikolaj
Avatar billede elnino Nybegynder
15. januar 2001 - 17:36 #7
Tak for alle henvendelserne.
Jacobc, din metode virker perfekt, den vil jeg bruge fremover!
Michael