Avatar billede lauge Nybegynder
03. december 2003 - 12:46 Der er 6 kommentarer

XHTML og UserController

Hejsa!

Vi har været lidt inde på det før her på ASP.NET kanalen, men der er stadigvæk en del jeg ikke helt fatter.

Jeg har en opgave som kræver at jeg levere 100% XHTML, gerne "Strict", men kan det over hovdet lade sig gøre?

Og hvordan gør jeg så???

Jeg er faldet over denne side som skulle hjælpe på sagen, når de frigiver deres dll :
http://weblogs.asp.net/pleloup/posts/34417.aspx

Men jeg kunne jo godt tænke mig at gøre det selv, altså kunne lave om på mine UserControllers HTML output.

Jeg har tidligere her på exp.dk fået lidt hjælp en smule kode eksempel, men det var i C#, og jeg kom ikke rigtig videre med mit lille problem.

Så er her nogen som har noget VB.NET kode de vil dele med os andre, eller links til VB.NET kode eksempler på nettet?

Jeg har også læst denne side igennem, men her melder mit evige problem med at tyde C# :-)
http://www.liquid-internet.co.uk/content/dynamic/pages/series1article1.aspx

Det bliver jo dejligt når næste version af Visual Studio udkommer - det skulle understøtte XHTML 100%.

På forhånd taxi!
Lauge
Avatar billede lauge Nybegynder
03. december 2003 - 12:49 #1
ja - det gælder jo selvfølgelig ikke kun usercontroller, men hele html outputtet fra en ASPX form :-)
Avatar billede lauge Nybegynder
03. december 2003 - 12:55 #2
jeg har også prøvet kun at bruge HTML controller:
<span id="dd" runat="server">lauge</span>

men her får jeg følgende output som mangler "" om id:
<SPAN id=HTMLTop1_topmenu1_Repeater1__ctl2_dd>lauge</SPAN>

og så ryger xhtml valideringen...
Avatar billede quaser Nybegynder
03. december 2003 - 21:27 #3
hvordan tjekker du din validering?

Læg mærke til at asp.net smider forskelligt kode ud alt efter browser.

Her har jeg selv gjort det at lade IE koden blive som den er, selvom det ikke er xhtml bør det jo virke, da ms har lavet begge dele.

bruger jeg en valideringstjekker og smider URL'en direkte ind i valideringsfeltet, kommer der fejl. Men bruger jeg Mozilla og loader siden, tager vis source og så kopier teksten har jeg fået mine sider ned på 0 fejl. Har dog nogle steder hvor jeg løber hele det htmloutputtet igennem for at fjerne og omdøbe nogle tags. Ret irriterende.
Avatar billede quaser Nybegynder
03. december 2003 - 21:28 #4
Problemet er stadig den største fejl ved asp.net
Avatar billede lauge Nybegynder
04. december 2003 - 09:59 #5
jeg er slet ikke begyndt at validere endnu - jeg opsamler bare en masse info om emnet så jeg er klar til at kode xhtml fra januar.
Jeg blev i går beta tester på www.xhtmlwebcontrols.net - og det ser lovende ud(har dog ikke testede det endnu).
Avatar billede quaser Nybegynder
04. december 2003 - 12:53 #6
Hvis det ser ud til at være noget ved må du godt vende tilbage, ellers har jeg ikke lyst til at oplyse så mange oplysninger.