Avatar billede gala Nybegynder
03. december 2003 - 10:34 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

dynamisk generering af en gui?

Hej!
Jeg skal have fremvist nogle søgeresultater på en JFrame. Jeg har mine resultater liggende i en vector, og for hver af dem, skal jeg have lavet en JCheckBox og et JTextField. Kan jeg ikke lave en eller anden smart løkke der genererer dem for mig? Jeg kan jo ikke tage højde for alle antal resultater? Det er garantrisset rigtig simpelt, men hjælp mig lige på vej!
Tak!
Gala
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 10:38 #1
Laver du ikke bare en for løkke som henter alle elementer ud af vectoren
og adder de to kontroller dynamisk til din pane for hver ?
Avatar billede gala Nybegynder
03. december 2003 - 10:40 #2
løkken der henter elementerne ud er ikke noget problem. Men kan jeg oprette checkBox elementerne inde i løkken og lade counteren være deres navn? eller kan man ikke det?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 10:44 #3
Noget a la:

JCheckBox[] chkbox = new JCheckBox[vek.size()];
for(int i = 0; i < vek.size(); i++) {
  chkbox[i] = new JCheckBox();
  getContentPane().add(chkbox[i]);
}
Avatar billede gala Nybegynder
03. december 2003 - 10:45 #4
Aha!
Hvad skulle jeg gøre uden dig!
Tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 10:47 #5
Du skal jo bnok bruge vektorens indhold til de to kontroller.

Og du skal overveje layout manager etc..

Men det bør kunen bringes til at virke.
Avatar billede trolle Nybegynder
03. december 2003 - 10:48 #6
en maade kunne vil vaere at lave et array af JCheckBox'e og saa i loekken der loeber din vector igennem, ;avr en ny JCheckBox i naeste ledige plads i arrey'et

JCheckBox[] boxes = new JCheckBox[vector.length];
JTextField[] fields = new JTextField[vector.length];

for(int i=0;i<vector.length; i++){
  boxes[i] = new JCheckBox();
  fileds[i] = new JTextField();
}
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 10:49 #7
svar
Avatar billede trolle Nybegynder
03. december 2003 - 10:49 #8
upsa,  det ville nu vaere rart hvid man kunne se naar andre har skrevet noget, mens man selv goer... ;)