Avatar billede lois Nybegynder
02. december 2003 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nybegynder: flere billeder som baggrund?

Forsøger mig med css vha html.dk-tutorial, men kan ikke få kodet to billeder (som skal være fast inventar på alle sider)ind i css'en. Det fungerer fint med hvert enkelt billede, men hvordan skal koden udføres når der er to billeder? Hvor skal 2. billede kodes ind?

Indtil nu (og jo jeg ved godt at det kan reduceres kraftigt, men er stadig nybegynder så derfor den udførlige kode :-)fungerer dette for hvert enkelte billede:

body {

background-color: #3b5887;
background-image: url(X);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: 1cm 1cm

}

Thnx!
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 22:55 #1
Det kan man ikke !-)

Eneste mulighed for at bruge flere billeder som baggrund er at placere dem i hver sit element ...

-- meget nemmere, hvis du i dit billedbehandlingsprogram laver det sammenkoblede billede !o]
Avatar billede lois Nybegynder
02. december 2003 - 22:58 #2
Hmm, tænkte nok at der skulle billedbehandling til. Men hvordan placerer man dem i hvert sit element?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
02. december 2003 - 23:03 #3
lav en <div> med et stylesheet og placer den hvor du nu vil ha' den (evt. med css):
<div style="background:url('billede.png');">&nbsp;</div>
og evt.
<div style="background:url('billede.png');position:absolute;left:100px;top:100px">&nbsp;</div>
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 23:04 #4
Alle elementer kan have deres egen baggrund, så det er bare:

body {
background-image: url('X');
}
#minDiv {
background-image: url('Y');
}

-- og så skal elementerne 'bare' placeres, så de står rigtigt i forvejen til hinanden !-)
Avatar billede lois Nybegynder
02. december 2003 - 23:05 #5
Ok - jeg leger med billedbehandling i stedet! THNX!
Avatar billede lois Nybegynder
02. december 2003 - 23:06 #6
hov glemte dine point... skriv lige et svar og de skal komme fluks!
Avatar billede roenving Novice
03. december 2003 - 01:20 #7
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
04. december 2003 - 01:10 #8
-- tak for points ;~}