Avatar billede 4thdimension Nybegynder
02. december 2003 - 12:44 Der er 5 kommentarer

Åbning af 2 forskellige indhold i 2 forskellige iframes

Hvordan henter jeg indhold ind i 2 forskellige iframes samtidig? Ved klik i menuen skal jeg loade 2 forskellige ting i 2 forskellige iframes, men kan ikke få det til at virke.
Jeg har prøvet et scriptet <a href="frame1.html" target="iframe1" onclick="iframe2.location.href="frame.html"></a>
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
02. december 2003 - 12:47 #1
Du har næsten fat i det.
<a href="void(0);" onclick´="iFrame1.location.href.replace('frame.html'),iFrame1.location.href.replace('frame2.html')">
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
02. december 2003 - 12:48 #2
hov der har vist sneget sig et "´" ind det skal du nok fjerne.
Avatar billede 4thdimension Nybegynder
02. december 2003 - 13:09 #3
Det virker ikke. Den melder fejl "Error: Expectet identifier" og den starter noget op, der hedder void(0); men som jo ikke findes.
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 13:28 #4
Dit eget burde zq virke, men måske har enten en frame-struktur i dit dokument, som skal behandles omhyggeligt eller også har du en mappestruktur på di web-sted, som du ikke har taget højde for ...

1. Prøv med:
<a href="frame1.html" target="iframe1" onclick="parent.iframe2.location.href="frame.html"></a>

eller
<a href="frame1.html" target="iframe1" onclick="top.iframe2.location.href="frame.html"></a>
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 13:33 #5
-- og thomas_yde:

-- du har lige glemt at referere til javascript i dit forslag, som dog ikke tilfører noget nyt (bortset fra den og en anden fejl: at det er den samme frame, som adresseres !-)

-- et fornuftigt bud ud fra den metode kunne se sådan ud:

<a href="java script:void(0);" onclick´="parent.iframe2.location.href='frame.html';parent.iframe1.location.href='frame2.html'">

-- og 4thdimension

-- void(0) findes da, men som native funktion i javascript, og den er så smart, at den sørger for at intet sker, når den aktiveres !o]