Avatar billede soren01 Novice
01. december 2003 - 23:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form der sendes til en e-mail.

Hej.
Jeg skal lave en "indmeldelses form" hvor brugeren indtaster Navn, adresse, cpr osv. Disse oplysninger skal så sendes via e-mail (evt. i en .txt fil ) til en sekratær der så kan oprette det nye medlem, men hvordan gør jeg det?

Jeg er ikke (overhovedet ikke) nogle programmerings nørd og jeg er heller ikke helt klar over om det skal/kan laves i php.
Jeg vil blive MEGET glad for lidt hjælp her.

Med Venlig Hilsen

Søren Buhr-Madsen
sqren@mail.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. december 2003 - 23:36 #1
Avatar billede detox Nybegynder
02. december 2003 - 00:36 #2
En e-mail til sekretæren er da osse fint, men hvis du virkelig vil udnytte php og MySQL, kunne du jo oprette brugeren i en database samtidig. Så sparer du osse lidt på sekretæren.
Avatar billede wiscalico Nybegynder
02. december 2003 - 14:10 #3
Dette eksempel skulle gerne kunne bruges til at sende en vilkårlig html-formular.

Denne side hedder form.html
<h1>Formular</h1>
<form id="formular" action="sendform.php" method="post">
<input type="hidden" name="type" value="Nyt medlem">
                                                                                                                  Fornavn: <input type="text" name="Fornavn">
Efternavn: <input type="text" name="Efternavn">
Tilføj selv flere inputs og evt noget layout.
</form>

Denne side hedder sendform.php
<?php

function writeOutArray($array) {
  if( is_array($array) ) {

    $headers = "MIME-Version: 1.0\r \n";
    $headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\r \n";
    $headers .= "From: \"Afsender\" <email@domain.com>\r \n";

    $element = reset($array);
    //Loops trought all keys in array
    $x=0;
    $mailbody = "";
    do {

      $mailbody .= $x . " - " . key($array) . ": " . $element . "\n";
      $x++;

    } while( $element=next($array) );
                                                                                                                      //Her skrives modtagerens email (og for en ordens skyld kan man også skrive navn)
    mail("Afsender <mail@domain.com>", "Formular", $mailbody, $headers)) {
    header("Location: http://www.domain.com/formular_godkendelse.html");
  }

writeOutArray($_POST);
?>

Men som detox skriver ville det spare noget arbejde hvis det hele skete automatisk :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. december 2003 - 16:36 #4
lukketid?