Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 01:55 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Flash menu problem

hejsa all jeg har siddet og lavet en lille flash menu i flash 5 meen har problemer med at få den til at komonikere med php når jeg linker
jeg har følgende actions på et link
on (press) {
getURL \"(chat2.php?userpass=<? echo \'$userpass\' ?>&username=<? echo \'$username\' ?>\", \"2\");
det den så skriver som adresse er nøjagtigt det samme som står i linket meen det var ik det jeg ville have det skrev den skulle gerne ombytte <? echo \'$userpass\' ?> til det pågeldne userpass og det samme med username
nogen der har et foreslag til hvordan jeg får rettet den fejl ????+
Maffi
Avatar billede stigc Nybegynder
14. januar 2001 - 01:57 #1
Det er da ikke en fejl! Du kan da ikke skrive PHP i FLASH.........

Hvis FLASH kan tage parametere fra HTML ligesom APPLETs kan, kan du den vej igennem give FLASH dit userid\'et!
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 01:58 #2
p.s det hjælper ikke at bytte \"echo\" ud med \"print\"
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 01:59 #3
ehmm kan det forklares nermere ???
er ik lige frem prof til Flash

Maffi
Avatar billede stigc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:01 #4
Jeg kender heller ikke FLASH.. Men det må være muligt at giv din flash menu nogen parameter når den starter! Her kunne du give userid, som du i FLASH kan lave din URl-streng udfra.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:02 #5
Hvis du bruger getURL beder du om en side. Hvis du vil loade variabler ind i din PHP tingest...

loadVariablesNum (\"chat2.php\", 0, \"GET\");

Laver lige et strengforsøg hertil...

/Nikolaj
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:03 #6
jaa jeg ved squ heller ik hvordan man ellers kan give dem videre men den almindelige måde at skrve links på i php er den måde jeg har lavet der men username og userpass bliver ik smidt ind
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:05 #7
nikolajdu hmm ja det lydder sikkert rigtig nok men som sagt jeg er ik så god til flash enu sååå jeg fatter 0 af det du lige skrev der
altså denne del 0, \"GET\");

Maffi
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:12 #8
ok så POST da...
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:16 #9
hmm jeg skrev som du sagde altså on (press) {(\"chat2.php\", 0, \"GET\");
}
meen det virker da ikke den linker jo slet ikke mere
eller har jeg glemt noget ????
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:21 #10
ja sorry men der skal måske nok skæres lidt i papet før jeg forstår
Maffi
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:21 #11
to sek...
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:22 #12
ok thx
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:44 #14
hmm bare glem det så
det fatter jeg slet ik noget af det gjorde nok kun værrer vendter bare og ser om der er andre der har en ide
Maffi
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:50 #15
Nu tror jeg jeg har fattet problemet... to sekunder til..
Avatar billede maffi Nybegynder
14. januar 2001 - 02:54 #16
ok ok så vendter jeg *S*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 03:20 #17
Jeg ghostede min maskine her til aften og nu vil min flash 5 CD vil ikke lade sig installere... fuck fuck fuck...

Nej jeg er irriteret, smadret og kan ikke koncentrere mig nu... Du bliver nødt til at vente til i morgen.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 03:24 #18
anyway... det her er en god tutorial på problemet... specielt side 4

http://www.flashkit.com/tutorials/Utilities/Search_w-enygma-545/index.shtml
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 04:08 #19
Du kan med Flash sende dine variable både med Get eller Post som Nikolajdu foreslår.

Din knap kan have følgende action:

on (release) {
    getURL (\"http://www.ditdomaene.dk/dinphpform\");
}

Derefter requester du dine variable i din PHP, som de er defineret i din flash movie.

ELLER:

Du kan også sende dine variable på den anden måde, som du selv foreslår. Men du bliver i dette tilfælde nødt til at udvinde værdien af dem inden du sætter dem i din HTML streng.

F.eks.
userpass = Anders
username = And

on (press) {
getURL \"(chat2.php?userpass=<? echo \'$Anders\' ?>&username=<? echo \'$And\' ?>\", \"2\");
}

Forstår du hvor jeg vil hen???

/D!ktator

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 04:22 #20
Se jeg vidste jeg var inde på noget af det rigtige.... 1. afsnit af Diktators indlæg er egentlig hvad jeg sagde. 2. indlæg er det jeg aldrig kan huske... suk... Godt jeg har Diggieboy til at rode tingene ud for mig... :-)

/Nikolaj
Avatar billede maffi Nybegynder
15. januar 2001 - 23:04 #21
jeg citerer lige fra diktator:
ELLER:

Du kan også sende dine variable på den anden måde, som du selv foreslår. Men du bliver i dette tilfælde nødt til at udvinde værdien af dem inden du sætter dem i din HTML streng.

F.eks.
userpass = Anders
username = And

on (press) {
getURL \"(chat2.php?userpass=<? echo \'$Anders\' ?>&username=<? echo \'$And\' ?>\", \"2\");
}

Forstår du hvor jeg vil hen???

/D!ktator
ja det er sel.f også meget nemt men nu er der det ved det at han heder måske Anders denne gang men næste gang vil en ny person måske hede benjamin hvad gør jeg så ???
det er et system som skulle tage imod måske 200 brugernavne om dagen og så vil det jo ik hjælpe at sætte navnet Anders ind så vil alle jo komme til at bruge hans navn i stedet for deres eget
men vil du ikke uddybe bud nr.1 ??? jeg fattede ik rigtigt hvordan det lige skulle gøres

Maffi
Avatar billede maffi Nybegynder
15. januar 2001 - 23:05 #22
det er denne del af det jeg mener

Derefter requester du dine variable i din PHP, som de er defineret i din flash movie.

Maffi
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 23:12 #23
Hey Maffi... Vi prøver igen...

Du skrev tidligere at min

loadVariablesNum (\"chat2.php\", 0, \"POST\");

ikke gav noget resultat. Det er nu ikke rigtigt. Den sender variablerne til chat2.php. Du skal så i sørge for at aflæse og tjekke de selvsamme variabler - så skulle du gerne se forskellen. Chat2.php skal så enten returnere et svar til flashen eller gå videre til en ny side.

I flashen henter du chat2.php´s svar med loadVariablesNum (\"chat2.php\", 0, \"GET\");

Hvis du bruger diktator´s

on (press) {
getURL \"(chat2.php?userpass=<? echo \'$Anders\' ?>&username=<? echo \'$And\' ?>\", \"2\");
}

Virker, men den loader en chat2.php ind som side og hopper altså væk fra dit login.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 23:15 #24
maffi -

det diktator mener er:

Du har sat nogle variabler i flash - til f.eks de textfields, hvor man indtaster brugernavn og password.

Du skal så sørge for at PHP-scriptet aflæser de samme variabler. Beskrevet ovenfor sender flash alle variablerne afsted - Dit PHP skal så kun tage i mod \"NAME\" + \"PASS\"....

/Nikolaj
Avatar billede maffi Nybegynder
04. februar 2001 - 17:16 #25
hmm sorry venner meeen intet af det i kom med var ikke den direkte løsning/ eller det virker i hvertfaldet ikke når flere brugere med hver deres navne skal virke hver for sig men i får da lidt point alligevæl

Maffi