Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 01:03 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

ASP highscore til flash 4.0 -spil

er der nogle der kan skrive asp koden til en highscore så man kan indtaste navn når man har sin score og så kommer man på listen...
og hvordan man får databasen.. hva den så er til at være rigtigt sat op? spillet er næsten færdigt håber en kan hjælpe ... på forhånd tak :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 01:17 #1
Har søgt lidt og fundet intet brugbart...

Diktator kan noget ASP, men ellers burde du nok få lavet scriptet i ASP-kategorien. Så skal jeg/vi andre flash-nørder nok hjælpe dig med at implementere det i flash bagefter...

/Nikolaj
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 01:18 #2
Send blot din .fla her: admin@diktator.dk , så akal jeg sq nok skrive din kode ;-) Jeg skal dog blot lige have oplysningerne om dit WebHotel, ASPmail, Jmail or whatever. Har du skrive retigheder til databese på dit WebHotel?? Fortæl, fortæl ...
/D!ktator.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 01:20 #3
he he.. jeg vidste det...
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 01:24 #4
hmm diktator kan du ikke lave en asp ting hvor du kan skrive de variable som man kan ændre og hvad og hvordan man sender til og fra flash til asp
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 01:44 #5
At sende variablerne er nu såre simpelt...

Der bruger du bare GetURL.

Diktator får stadig brug for at serverstien og mailprogram osv....

/Nikolaj
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 01:47 #6
det er en firma server som jeg har fået plads på hos en af mine venner så jeg kan ikke gi den ud ...... :( er det da ikke muligt at skrive asp koden i et text doc. og så poste den her ? hvorefter jeg kan rette den med variablerne og lave en database mm.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 01:51 #7
Selvfølgelig er det muligt. Så må han bare teste det af på sin egen server.... :-)

Du skal se det går nok alt sammen.. Jeg har stor tiltro til Diktator i den her sammenhæng og misunder ham pointene. (kun fordi jeg ikke kan eller.... he he)

/Nikolaj
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 02:40 #8
Ok, hvis jeg ikke må se .fla filen. kan du så poste et link til din .swf fil, så man kan få en idé for hvad dit behov er?

Du skal sende en variable til en database, der skal uploades. Derefter skal du lave en top 1 fra din database, der skal integreres i din flash fil hvor den skal forekomme som bedst placeret.

Lad os sige at din variable for points hedder *SendPoints\' og din varible for at modtage hedder \'GetHighScore\'  ...Kan du selv finde ud af at implementere det i din flash film, skal jeg nok prøve at fikse ASP\'en....
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:44 #9
ok her er siden der er ikke lavet plads til highscore endnu ...
linux.telnett.no/~nuggaprinz/Blandet/kat.swf

og huske B et i Blandet skal være stort
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:49 #10
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 03:00 #11
Er du der ?? eller er du blevet bidt af spilet ?
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 03:49 #12
Jeg er der stadig ;-)
-men går til ro nu... vender tilbage i morgen.
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 03:53 #13
ok... men ville bare høre om du ville se på sagen eller ?
og sov godt selvom du er gået til køjs nu hvor jeg skriver dette!
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 04:11 #14
Jeg vil da gerne prøve at sætte min kompentence på højkant, så kør bare løs -jeg hænger på 8-}
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 04:14 #15
uhhm har du ikke icq ? det er lidt letter eat snakke over
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 04:20 #16
Nej jeg har desværre ikke icq, men lad os løse det på \'ekspertens\' måde, så kan de andre jo også følge med :-)

Fortæl mig lige lidt mere om dine ønsker, Og om du kan sende og modtage fra din flash på nuværende tidspunkt. Hvad hedder dine variable du sender & hvilke ønsker du at modtage??
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 04:25 #17
flashen skal læse alle de 10 highscore der er og deres tilhørende navne
som skal hede highscore1    til highscore10
og navn1    til  navn10
og så skal flashen bare selv regne ud om den skla skrive i aspen og hvis ja så flytter flashen rundt på highscoren og så skal den rette de variabler i asp\'en
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 04:48 #18
er det muligt at lave ? eller hvordan ligger landet ?
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 05:19 #19
Det kan man sagtens lave...
Kan du selv ordne at flashen skal hente og sende variable, hvis den laveste af highscoren bliver overskrevet?

Det du skal gøre er at indlæse din top 10 i starten af din flash. Sætte et script til at holde styr på om de bliver overskrevet eller ej.
Hvis din highscore er større end den mindste highscore (top 10) skal du connecte til din ASP, med en variable af pålydende score... og derefter skal du opdatere dine Flash variable.

*******************************
F*ck!!!!! -Jeg er for lidt ædru lige nu til at være både seriøs og behjælpsom ;-) Vender som tidligere nævnt tilbage i morgen, jeg er færdig for i dag ;-ZZZZ

Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 06:33 #20
ok men jeg ivlle først indlæse highscoren når man har spillet spillet :) altså at den tid på 1½ min der er er gået for ellers kan to jo spille samtidigt og så kokmmer kommer de begge på listen og så fucker den jo lidt op .......
men flashen kan vi godt finde ud af
altså jeg går ud fra at man bare skal sende variablerne til asp siden og loade dem derfra også ?........
Avatar billede diktator Nybegynder
14. januar 2001 - 14:26 #21
Det er lige skrevet i en håndevending, så jeg er ikke sikker på, at det virker helt, men det er noget i den stil i skal have fat i.
De variable der skal hentes ind i Flash\'en skal hedde:

highscore1, PlayerName1, Email1, highscore2, PlayerName2, Email2, osv. op til 10.

Følgende ASP refererer til en Access database med tabeller af samme navn:

Prøv om det er noget i kan bruge::
Ps. er ikke tilbage før mandag
/D!ktator.dk

<%
IF request.form(\"highscore\")<>\"\" THEN

set conn = server.createobject(\"ADODB.connection\")
conn.Open \"DBQ=F:\\home\\domaenedk\\spil.mdb;DefaultDir=F:\\home\\domaenedk\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
RS.Open \"FlashSpil\",Conn,3,3

RS.AddNew

Rs(\"Highscore\") = request.Form(\"HighScore\")
Rs(\"PlayerName\") = request.Form(\"PlayerName\")
Rs(\"Email\") = request.Form(\"Email\")

RS.Update
Set Rs = Nothing
END IF

set conn2 = server.createobject(\"ADODB.connection\")
conn2.Open \"DBQ=F:\\home\\domaenedk\\spil.mdb;DefaultDir=F:\\home\\domaenedk\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"

Set rs2 = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
SQL = \"SELECT top 10 * FROM FlashSpil ORDER BY ID DESC ;\"
rs2.Open SQL, conn2, 3, 3

Counter = 1

do while not rs2.EOF
Response.Write \"HighScore\"&Counter&\"=\" & Server.URLEncode(rs2(\"HighScore\")) & \"&PlayerName\"&Counter&\"=\" & Server.URLEncode(rs2(\"PlayerName\")) & \"&Email\"&Counter&\"=\" & Server.URLEncode(rs2(\"Email\"))
Counter = Counter + 1
rs2.MoveNext
loop

rs2.Close
Set rs2 = Nothing
%>
Avatar billede jakobc Nybegynder
15. januar 2001 - 17:35 #22
Det er nu lykkedes at læse fra databasen.... Men vi kan ikke finde ud af at skrive til databasen, jeg ved ikke helt om det er en fejl i koderne eller om det er flashen der laver noget som det ikke skal :)
Er det muligt at bede data basen om at rykke alle andre score en række ned hvis man skriver en ny værdi som er større en den der står i forvejen. altså hvis man score mere end plads 5, så bliver navn og point for plads 5 rykket til plads 6. Plads 6 til plads 7 osv. Og til sidst skal Plads 10 slettes.....

Jeg ved ikke om det er for besværligt :)
Avatar billede diktator Nybegynder
15. januar 2001 - 17:50 #23
det SQL udtræk der er for databasen vil altid vælge de 10 poster med højest score uanset hvor mange der ligges ind.

SQL = \"SELECT top 10 * FROM FlashSpil ORDER BY ID DESC ;\"

Og den sorterer dem efter højest score.

Hvilken fejl får i når i skriver til databasen??
Husk at i skal have skriverettigheder i den mappe hvori databasen ligger.

/D!ktator
Avatar billede diktator Nybegynder
16. januar 2001 - 09:38 #24
Det er her der skrives til datbasen:
Der skrives kun til databasen hvis der modtages en highscore fra flash.

Flashen skal sende variable; highscore, PlayerName, Enail

Husk at skrive den rigtige sti til databasen og gi’ databasen det rigtige tabelnavn, og kollonnne navne.

<%
IF request.form(\"highscore\")<>\"\" THEN

set conn = server.createobject(\"ADODB.connection\")
conn.Open \"DBQ=F:\\home\\domaenedk\\spil.mdb;DefaultDir=F:\\home\\domaenedk\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
RS.Open \"FlashSpil\",Conn,3,3

RS.AddNew

Rs(\"Highscore\") = request.Form(\"HighScore\")
Rs(\"PlayerName\") = request.Form(\"PlayerName\")
Rs(\"Email\") = request.Form(\"Email\")

RS.Update
Set Rs = Nothing
END IF
Avatar billede diktator Nybegynder
16. januar 2001 - 09:39 #25
Enail == Email
;-)
Avatar billede diktator Nybegynder
17. januar 2001 - 11:49 #26
hej jakobc  :: kan du få det til at virke?
Avatar billede jakobc Nybegynder
17. januar 2001 - 12:12 #27
Min kammerat har prøvet at kikke på det, som sagt har han fået flashen til at læse fra databasen...
Men vi sætter os sammen i weekend og forsøger at få det til at virke helt.....Det bliver for stort når det virker.......
Avatar billede diktator Nybegynder
17. januar 2001 - 12:22 #28
Det glæder jeg mig til at se ;-)
Avatar billede jakobc Nybegynder
17. januar 2001 - 12:31 #29
He he det bør du også :), Det hedder i øvrigt Wack a Cat......
Avatar billede iq0 Nybegynder
08. maj 2001 - 23:25 #30
Oki, jeg sidder med lidt af det samme problem, men jeg aner ikke en sk*d om flash eller ASP...

er der nogen der kan hjælpe mig ????

IQ0